17 sonuç gösteriliyor

Sale!

Modal Kontrpuanın Temel İlkeleri

35,00 31,50

Çoksesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz (3. Cilt)

Sale!

Dikte Çalışmaları

30,00 27,00

CD Destekli Ritmik, Tonal, Modal ve Caz Müziğinden Esinlenmiş Dikteler

Ağustos Böceği ile Karınca

Besteleme çalışmalarının eğitime dönük bir alt boyutunu oluşturan Okul Müziği veya Eğitim Müziği besteciliği, farklı tür ve düzeylerde ele alınabilecek olup asıl olarak müziğin eğitimsel işlevlerinin doğal bir uzantısı olarak görülebilir. Bu bakımdan eğitim müziği besteciliğinin en temel ve en can alıcı noktasını Çocuk ve Gençlik Şarkılarının oluşturduğu söylenebilir. Benzer bir yaklaşımla, 2006 İlköğretim müzik dersi öğretim programının temel ekseni de oyun- dans- devinim unsuru üzerine teşkil edilmiş olup çocukların müziği yaparak, yaşayarak her yönden içselleştirmesi amaçlanmıştır. Dolayısıyla hem okul öncesi, hem de ilköğretim düzeyinde ya da yeni adıyla Temel Eğitim boyutunda çocuk şarkılarına olan gereksinim artmıştır. Çocuklar doğrudan veya dolaylı olarak müzikle sürekli etkileşmekte veya karşılaşmaktadırlar. Ancak, eğitim müziği besteciliğinde şarkılar vasıtasıyla müziğin engin gücünden doğru ve etkili olarak yararlanabilmek için dikkat edilmesi gereken önemli husus hem şarkı sözü yazımında, hem şarkı müziği bestelemede ve hem de eşlikleme boyutlarında Çocuğa Görelik ilkesinin göz önünde bulundurulmasına özen göstermektir.

Sale!

Keman Çalmanın Biomekanik Analizi

17,00 15,30

Dünyada ve Türkiye'de keman eğitimi alanında yapılmış pek çok yayın ve araştırmanın genelde bu çalgıda teknik becerileri geliştirmeye ve yapım özelliklerine yönelik olduğunu görmekteyiz. Oysaki bir enstrüman çalmanın spor dallarında ve bedensel performans gerektiren diğer işlerde olduğu gibi fiziksel bir etkinlik olduğu düşünülecek olursa, çalma eyleminden daha fazla verimi almak ve oluşabilcek problemleri önlemek amacıyla kullanılan yapıların ve kullanımdaki işleyiş mekanizmalarını tanımanın gerekliliği ve önemi ortaya çıkmaktadır.

Sale!

Saz Şiirinin Kadroları

11,00 9,90

Saz Şiirinin Kadroları Prof. Dr. M. Kaya Bilgegil’in 1946 yılında İstanbul Üniversitesi’nde hazırladığı Bitirme Tezi’dir.

Eserde Âşık Edebiyatı, Anonim Halk Edebiyatı ve Tekke şiiri örneklerinden hareketle, saz şiirinin kadrolarını kuşatıcı bir panoraması verilmiştir.

M. Kaya Bilgegil’in daha o tarihte verdiği hükümlerin bugün ne kadar doğru ve isabetli olduğu ortaya çıkmıştır. Yazar bu eserinde saz şiiri tarihimiz hakkında gerçekten önemli tahlil ve değerlendirmelerde bulunmuştur.

Saz Şiirinin Kadroları, saz şiirimizde yer alan bütün unsurların çözümleyici bir tasnifini sunmaktadır.

Saz Şiirinin Kadroları Prof. Dr. İsmail Görkem’in titiz çalışmasıyla günışığına çıkarılmıştır.

Sale!

Tuğ Nevbet Mehter

22,00 19,80

Türklerde Askeri Müzik Geleneği isimli bu eserde İlk olarak antikdöneme ait Türk topluluklarının yaşamlarındaki askeri müzik öğeleri vurgulanmış sonrasında diğer toplumlardaki askeri müzik çalışmaları sergilenmiştir. Hunlarda Kök Türklerde ve Uygurlardaki askeri müzik geleneği ve çalgılarına yönelik önemli aktarımlar sonrasında İslamiyet dönemine geçilmiştir. Büyük Selçuklu ve Türkiye Selçuklu Devletleri döneminden itibaren İslamiyet dönemi askeri müzik geleneğinin tarihi ve toplumsal yaşamlarındaki rolünün sergilenmesine müteakip şanlı Osmanlı sayfası açılmıştır. Bu kısımda Osmanlı dönemindeki mehterin özü nedir Mehter terimi nerden gelir ve Mehter teşkilat yapılanması nasıldır soruları yanıtlanmaya çalışılmıştır. Ardından Osmanlı dönemi mehter geleneğinin tarihsel serüveni sergilenmiştir. Mehter takımlarının tarih içindeki kadrolarına yönelik sayısal bilgiler sunulmasından sonra Avrupalı 17 seyyahın Osmanlı dönemi askeri müziğine yönelik değerlendirilmeleri aktarılmıştır.

Sale!

Uygulamalı Temel Müzik Bilgileri

22,00 18,00

Müzik insanın duygu ve düşüncelerini dile getiren ve duyulduğu anda etkileyen bir sanattır. Bu ifade sanatının harflerini; notalar, gramerini de Müzik Teorisi Kuramlar oluşturur. Bu kuramlar yüzyıllar boyunca süregelen halk müziği ve klasik müzik örneklerinin birikiminden oluşarak biçimlenmiştir.

Müzik Teorisi; özünde müziğin tüm teknik içeriğini taşımaktadır.

Temel Müzik Teorisi (Müziğin Elementer Teorisi) müziğe yeni başlayan her insanın temel eğitim ihtiyacını gidermektedir.

Bu kitap metodik kurallar doğrultusunda Temel Müzik Teorisinin bütün bilgilerini ele almaktadır.

Birinci bölümde Temel Müzik kuramları genel bilgilerle sınırlı kalmadan farklı sistemlerin ekollerine göre de yorumlanmıştır. Örneğin; Aralıklar ve Gamlar konularının Fransız Teori Sistemine göre değişik yorumlanması kitapta yer almaktadır.

Temel Müzik Teorisi konuları dışında, Armoni konularına da giriş yapılarak bazı bilgiler verilmektedir. Akraba Tonalitelere Yönelme ve Modülasyonları, Sekvens konularını ve ödevler kısmında ele alınmış olan akorlar zinciri ve aralık çalışmalarını buna örnek gösterebiliriz.

Yazılı alıştırma ve uygulamalarda yer alan konular, sadece teorik kuramlarla sınırlı kalmamış; her konuya ilişkin soru, ödev ve piyano alıştırmaları şeklinde işlenmiştir.

Sale!

Armoni Klasik Batı Sistemine Rus Ekolü Yaklaşımları

23,00 20,70

Seslerin ses uyumu içerisindeki bağlantısına ve bu bağlantılardan ortaya çıkan akor dizilerine Armoni denir.

Müzik eserlerinin gelişiminde armoninin önemli yeri vardır. O, melodiye çeşitli renk ve duygular verme özelliğine sahiptir. Bu özellik, bir melodik dokunun farklı alt yapılarla seslendirilmesinde daha çok kendini göstermektedir.

Çeşitli ses bağlantılarının uyumuna veya akorların bağlantı ve kuruluşuna (yani kısaca Armoni bilimine) da Armoni denir. Armoni bilimine bu açıdan yaklaştığımızda, onu bir müzik ekolü olarak incelememiz doğru olmazdı. Çünkü klasik Batı müziğinde Alman, Rus vb. gibi bir anlayışlar olmamaktadır ve müziğin evrenselliği gibi armoni bilimi de evrensel bir anlayıştır. Fakat armoniyi ulusal müzik düşünce tarzı olarak ele alırsak, Rus müziği armonisi kendi öz yapısı ve tarihi gelişimiyle dikkat çekmektedir. Rus müziği armonisinin bu gelişimi Batı müziğiyle daima sıkı alakalarda olmuştur. Bu armoni sistemi Batı müziği armonisinin aynı gelişim yollarından geçse bile, bu gelişim farklı tarihi zamanlarda ve farklı kültürel ortamlarda gerçekleşmiştir.
Bu kitapta, klasik Batı armoni sistemine Rus ekolü bestecilerinin getirdikleri yenilikler ve bu yansımada fonksiyonel armonide ortaya çıkan farklılıklar incelenmiştir. Aynı zamanda, evrensel klasik Batı armoni sisteminin genel konuları da yer almıştır.