1–18 / 104 sonuç gösteriliyor

Sale!

Türk Müziği Etütleri

15,00 13,50

Piyano İçin 24 Etüt

Sale!

Harflerle Bağlama Çalıyorum

20,00 18,00

Güncel 50 Türkü

Sale!

Makamsal Dikte ve Solfej

18,00 16,20

Makamsal Dikte ve Solfej

Makamsal Dikte ve Solfej iki ana bölümden oluşuyor.Birinci Bölümde makam terimi ve kavramına ilişkin kısa ve özlü bir tanımlama ve açıklamadan sonra makamın iki ana ögesi olan dizi ve seyir işleniyor.Makam dizilerinin yapı ve kuruluş ögeleri tablolaştırılarak ve notalanarak en uygun örneklerle gösteriliyor.İkinci Bölümde makamsal işitme/yazma(dikte)ve okuma(solfej)ile ilgili kısa ve özlü bir açıklamadan sonra dörtlüler ve beşlilerle işitme/yazma ve okumaya ilişkin hazırlanma,alıştırma ve çalıştırmalara yer veriliyor.Bu temel oluşturucu ve hazırlayıcı alt bölümün ardından da makamsal işitme/yazma ve okumaya ilişkin hazırlanma,alıştırma ve çalıştırma parçaları sıralanıyor.Tüm bu örnek hazırlanma,alıştırma ve çalıştırma parçalarının yerinden yazımlı ve diyapazona göre duyulduğu yerden yazımlı olarak ikişer dizekli verilmesi kitabı daha anlamlı ve yararlı kılıyor.Bütün bunlar Türk müziğinin geniş ve zengin yelpazesinden seçilen 12 makam üzerinde tasarlanıyor ve gerçekleştiriliyor.Kitabın kapsamı ve içeriği kuramsal ve uygulamalı olarak son derece işlevsel ve kullanışlı bir biçimde örülüyor.Bu örgüde son derece açık ve anlaşılır bir sözel ve sesel dil kullanılıyor.Güzel sözel dilimiz Türkçe ile sesel dilimiz Müzikçe çok iyi bir uyum gösteriyor.Kitapta bilimsel,sanatsal ve tekniksel ögeler birbirleriyle çok iyi kaynaştırılıyor ve iç içeleştiriliyor.Ayrıca kitapta yer alan çeşitli örnek notaların ve işitme/yazma çalışması için seçilmiş parçaların ses kayıtlarını içeren bir CD bulunduruluyor.Bu CD kitabı daha da kullanışlı ve yarayışlı kılıyor.Böylece makamsal işitme/yazma ve okuma sürecini kuramsal ve uygulamalı yönüyle bir bütün olarak kapsayıcı,kuşatıcı ve doyurucu bir eser ortaya çıkmış bulunuyor.Bütün bu özellikleriyle Makamsal Dikte ve Solfej Meslekî Müziksel İşitme-Okuma ve Yazma derslerinde ve ders dışı çalışmalarında makamsal boyutta görülen ders kitabı,kaynak kitap ve özellikle uygulamalı çalışma kitabı sınırlılığını önemli ölçüde aşmayı sağlıyor.

Sale!

Kulak Eğitimi I (Değişken Do Tekniği)

24,00 21,60

Kulak eğitimi batı müziğinde üç temel alan üzerine kurulmuştur: Ritm, melodi ve armoni. Bu kitap “Kulak Eğitimi” serisinin ilk kitabı olup; ritmik, melodik ve armonik olarak batı müziği, caz, rock ve pop müziklerindeki literatür temel alınarak oluşturulmuştur.

Sale!

Armoni ve Aranjman Uygulamalarında Yardımcı Piyano

12,00 10,80

Bu kitap piyano tekniğinin gelişmesinden çok kulak eğitimi, armoni öğrenimi ve aranjman uygulamalarına yardımcı bir nitelik taşıyan piyano kullanımı için oluşturulmuş bir yönteme dayanmaktadır.

Sale!

Klasik Gitar için İlahiler + DVD

20,00 18,00

Klasik gitar edebiyatımıza kazandırılan düzenleme çalışmaları içinde “İlahi”lere neredeyse yok denecek kadar az yer verilmiş olması nedeniyle bu alanda çalışma yapma ihtiyacı hissettim. Türk Müziği, monofon yapısı itibariyle, çok zengin melodik ve ritmik öğeleri bünyesinde barındırmaktadır. “Eğer -Geleneksel Türk Müziği- uyarlamaları veya düzenlemeleri yapılacaksa” henüz yeterince fark edilmemiş olan bu öğelerin-değerlerin, en az bestecilerimizce rağbet gören diğer eserler kadar, işlenmeyi hak ettiğini düşünüyorum.

Kitabın ana teması olan ilahiler hakkında biraz bilgi vermek isterim. Arapça bir kelime olan “İlahi”, “Allah’a ait” anlamına gelmektedir. Müzikal anlamda “ilahi” formu ise, Tasavvuf edebiyatımızın bir parçası olan “ilahi” formunun bestelenmiş şekli olarak kabul edilir. İlahiler, melodik ve biçimsel yapıları oldukça sade olan – gösterişten uzak, ağır başlı ve ruhani bir havaya sahip olan dini müzik eserleridir. İcra edildikleri yerlere, konulara göre ve özel zamanlara göre sınıflandırılırlar. (Cami ilahileri, Tekke İlahileri, Ramazan İlahileri vs. gibi.) Büyük çoğunluğunu 2008 yılında, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde görev yaptığım dönemde düzenlediğim ilahileri, 6 adet solo gitar, 1 adet iki gitar ve 2 adet gitarlı oda müziği düzenlemesi olarak, bu kitapla sizlerle paylaşıyorum.

Bu ilahiler için, yukarıdakilere ek olarak söyleyebileceğimiz bazı noktalar var ki bunlardan da kısaca bahsetmek isterim. Solo gitar için düzenlediğim ilahilerde “özellikle” orijinal ezgi dışında hiçbir noktayı düzenlemenin içine katmamayı tercih ettim. (Giriş kısmı veya bir ara geçiş müziği vs. eklemedim.) İlahinin orijinal hali kaç ölçü ise, nasıl başlayıp – bitiyorsa, bu düzenlemeler de aynı yapıdadır. Bu hali ile, ilahileri söyleyenlere doğrudan eşlik etmek mümkündür. Nitekim bu düzenlemeleri, kendi derslerim de de o dönem kullandığımı belirtmeliyim. No:2 Segah – Niyaz İlahisi, Mevlevi ayinlerinin son bölümünde okunan bir ilahidir. (Dinle Sözümü..) Ancak bu düzenlemede sadece ilahinin “yürük semai” kısmını düzenlemeyi tercih ettim. Eserin aslının çok daha uzun olduğunu belirtmeliyim. Çift gitar için düzenlediğim bu çalışmada, yazı olarak ezgi ve eşlik partilerini çok net bir şekilde ayırdım. Ezgi partisi, gitar yerine vokal, yaylı veya üflemeli herhangi bir enstrümanla da seslendirilebilir. Kelime anlamı itibariyle “Salât” , “Dua” demektir. No:5 – Mahur Salât-u Selâm ise Ramazan ayları başta olmak üzere çeşitli dini günlerde ve dini mekanlarda; Müslümanların, Hz. Muhammed (s.a.v) için Allah’a “dua” ve “selam” niteliğinde okudukları, bestelenmiş bir dini müzik eserdir. Yukarıda da bahsettiğimiz üzere ilahiler, söylendiği aylara göre de gruplandırılıyorlar. No:6 – Acemaşiran İlahi, Ramazan ayında okunan ilahilerden biridir. (Donandı Her Yer Kandillerle) Gitarlı oda müziği düzenlemeleri hakkında da biraz bilgi vermek isterim. Bu düzenlemeler kitaptaki No:1 ve No:3’te sunduğum Hüseyni ve Hicaz ilahilerin orkestral şekilleridir. Bu çalışmaları, İlahiyat Fakültesi’nde “Dinî Musikî” dersini alan öğrencilerin rahatlıkla seslendirebileceği şekilde (monofon bir koro anlayışı ile) hazırladım. 2008 yılında da o dönem öğrencileri ile yaptığımız konserde bu iki düzenlemeyi seslendirdik. Düzenlemelerde, ilahinin vokal çizgisi tek sesli koro ve tenor solo tarafından seslendiriliyor. Bu kurguda değişiklik yapılması mümkündür. (Hepsinin koro veya solo tarafından seslendirilmesi gibi) Ayrıca her iki düzenlemede de bulunan, çok tekrarlı röprizlerde tenor solo tarafından serbest usulde uygun bir kaside veya salâ okunabilir. Bunun yanı sıra orkestra ve koro, “chord progression” ve “lafzî terennüme” devam ederken (koro için – La İlahe İllallah Hay! kısmı) üzerine orkestra enstrümanları tarafından sırayla doğaçlama pasajları eklenebilir. Bu tercihleri tamamen sizlere bırakıyorum. Ayrıca kitabın ekinde sunduğumuz dvd ile, bu çalışmaları görüntülü ve sesli olarak izlemeniz – dinlemeniz mümkündür.

Sevgilerimle… Safa Yeprem

Sale!

Elektro Gitar Metodu / Selim Işık ile Gitar Dersleri – 1

45,00 40,50

Bu Metodu diğerlerinden en büyük farklarından biri, sadece çaldırmaya değil üretmeye de kanalize etmesi olacaktır. Başlangıç seviyesinde dahi öğrenciyi ezberciliğe değil, kendi melodilerini yazmaya, kendi sololarını ve ritimlerini tasarlamaya yönlendirmeye çalışacağım. Bunlarla ilgili çokça doküman sağlayacak interaktif bir ortam yaratacağım.

Bu kitabın içindeki şarkı çalışmaları konunun ilerleyişine göre hazırlanmıştır. Konuyu ya da teknikleri kavrayıp kavramadığınızı gösterecek ve ilerletecek çalışmalar olacaktır. Bilindik şarkıları kitapta bulamayacaksınız, bilindik şarkılarda öğrenci müzikal bilgisini kullanmak yerine ezbere çalmaya çalışacaktır bu sebeple öğrendiklerini uygulamayacaktır. Konuyla ilgili örnek birkaç parçayı Guitar pro dosyalarının içinde bulup çalışabileceksiniz ama bu konuda en büyük kaynak internet olacaktır. Bu kitabın işlevi öğrenciye birkaç parça öğretmek değil yeterli seviyeye gelerek ne istersek çalacak hale gelmektir hatta düzenleme ve doğaçlama yapmayı sağlayacak seviyelere kadar çıkmaktır.

Kitabın kendi içinde de seviye farkları olacak, bölümler halinde ilerlenecektir. Haftalık, aylık hedeflerimiz olacak, bölüm bittiğinde o bölümle ilgili bolca soru sorulacak ve kendinizi test edebilme imkânı sağlanacaktır.

Ek kaynaklar

Videolar: Kitaplarla birlikte videolar olacağını belirtmiştik, her çalıştığımız bölümü videosuyla takip edebileceksiniz, takıldığımız yerde durup tekrar izleyebilecek bütün teknikleri yakından ve farklı kamera açılarından görebileceksiniz.

Nota programları ve notalar: Aynı zamanda guitar pro programını kullanarak egzersizleri yavaşlatıp hızlandırabilecek kendi partisyonlarımızı yazmayı öğrenebileceksiniz.

Alt yapılar: Çalışma parçaları ve doğaçlama çalışmaları için her şarkının alt yapısına (backing track) da sahip olacak ve üzerine kendi doğaçlamanızı çalabileceksiniz.

Sale!

Küçük Kemancı

15,00 13,50
Sale!

Viyolonsel İçin Sol El Teknik Çalışmaları

17,00 15,30

Çalgı çalışmak, çalgıda teknik ve müzikal becerilerin gelişimi amacıyla, eksikliklerinin giderilmesine yönelik çalışmalar yapmaktır. Çalışılan yapıtın amacını ve gereğini bilmek, o amaca ulaşmada ilk koşuldur. Müzikalitenin ve icranın gelişmesini sağlayacağından, ilgili teknik becerilerin kazanılmış olması önemsenmektedir. Viyolonsele yönelik teknik çalışmalar içeren ve Türkçe anlatımlı önbilgiler veren metot niteliğinde bir kaynağa ihtiyaç duyulduğunu bulgulayan araştırmalardan hareketle yaptığım bu çalışma, öğrencilik yaşantımda başta sayın Şinasi Çilden olmak üzereöğretmenlerimden edindiğim ders notları olarak da düşünülebilir. Çalgıdaki en temel boyut olan teknik becerilerin kazanılmasına yönelik öneriler içeren bu çalışmayı planlama aşamasında, teknik becerileri derinlemesine irdeleme amacıyla yaptığım güncel bir araştırmaya göre; Türkiyedeki viyolonsel öğrencilerinden oluşan geniş bir örneklemin, çoğunlukla sol el teknik beceriler konusunda zorlandıkları gözlenmiş, sol el çalışmalarının yer aldığı bu kaynağın çalışmalarına ve yayımlanmasına öncelik verilmiştir. Türkiye genelindeki Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri ile Müzik Öğretmenliği Lisans Programı öğrencilerin teknik düzeyleri dikkate alınarak hazırlanmış bu kılavuz ile yaşanan sol el teknik sorunlarının büyük ölçüde çözülebileceği düşünülmektedir.
(Tanıtım Bülteninden)