1–18 / 689 sonuç gösteriliyor

Sale!

Natama – Hayat Memat Dergisi 7. Sayı

10,00 9,00

Natama 7 ve bir müzik şeysi:

Ece Ayhan müzik eğitimini defalarca kaçak izlediği Walt Disney yapımı Fantasia’dan aldığını söylüyor; Murat Ertel de “ben size bir müzik sayısı yaparım” diye çıkagelince bize de denemesi kaldı. Murat emprovize çaldı, biz kağıttan okuduk ve bu bir Natama albümü oldu: Canlı, notalı, kelimeli. Bu sayının ekinde bu albümün kitapçığını da bulacak ve isterseniz dergide verilen internet adresinden mp3 olarak indirebilecek isterseniz videolarını izleyebileceksiniz. Ayrıca rahat durmadık; işe ressamları ve tasarımcıları da katarak görsel bir şey de yaptık. Metinleriyle bu sayıda yer alan Ali Aydemir, Ali Dündar, Cihat Duman, Davut Yücel, Enis Akın, Hasan Rua, Mihrap Aydın, Ozan Can Türkmen ve Özgür Göreçki dışında; görsel çalışmalarıyla Aptul Elçioğlu, Artin Demirci, Burak Delier, Demet Özge Aykan, Ezgi Beyazıt, Fatma Yücel, Murat Ertel, Sedef Hatapkapulu, Su Vardal ve Yekta Akay; tasarımlarıyla Can Sağlam, Davut Yücel, Dilara Sezgin, Ece Eldek ve Volkan Ölmez de sayıya katıldı.

Edebiyat bu sayıda da Natama’nın asli konusu: Enis Akın, Ahmet Güntan şiirinin analizini yaptı. Mehmet Öztek, Salah Birsel şiirinin yaşayan yönlerini ve ondan ne öğrenebileceğimizi yazdı. Aras Keser, Bergson ve Proust’tan hareketle Ahmet Hamdi Tanpınar’ın uykularını yorumladı. Ozan Can Türkmen son yıllarda yazılan şiirleri; Mehmet Sami edebi ortamı kendi çıkarı için kötüye kullananları eleştirdi.

Ayrıca; Natama 7’de Aylin Örnek’in “Mekânın Kimliği, Kimliğin Mekânı” başlıklı Kuzguncuk semti üzerine bir denemesi, Hande Ası’nın “Zencinin Dudakları Suskun” ve Duygu Yarımbaş’ın “Bir Sayı Tut” başlıklı eleştirel yazıları, Hasan Rua’nın “İşe Gitmenin İç Karartan Tarihi” başlıklı denemesi, Çağnam Erkmen’in “Tu Meselesi”, Orçun Önal’ın “Karınca Duası: Le Petit Prince”, Harun Kapan’ın “Kabus”, Gün Ayhan Utkan’ın “Bir Yerlerde” adlı öykülerini ve Demet Özge Aykan’ın “Gidelim” başlıklı çizgi-öyküsünü okuyabileceksiniz. Ece Ayhan’la yapılmış bir sohbetten arda kalan dağınık ama samimi notlar ve Jean Baudrillard’ın fotoğraf üzerine oldukça ilginç bir denemesi de yer alıyor sayıda…

Natama bir hayat memat dergisi olmaya devam ediyor. Bu sayımızla dans etmeyi unutmayın.

Sale!

Erzincan ve İdil Ural Bölgesi’ndeki Ezgilerin Pentatonik Bakımdan Benzeşmesi

20,00 18,00

Pentatonik, 5 tam sesten meydana gelen bir dizi olup, ilk defa Orta Asya Türkleri’nde ve Çin müziğinde görülmüştür. Kültürlerarası etkileşimlerle Türkler ve Çinlilerde var olan bu dizi Japonya’ya, oradan Amerika’ya kadar, batıya doğru ise, Anadolu, Kafkaslar, Balkanlar ve Avrupa’nın en uç yerlerine kadar ulaşmıştır.
Kitabın içeriği, Türk Musikisi esas alınarak, Türk dünyası kapsamında olan Türkiye sınırları dışındaki Türkî Cumhuriyetlerden İdil-Ural (Tataristan-Başkurdistan-Çuvaşistan) bölgesi ezgileri ile Erzincan-Merkez ilçe ezgilerinin melodik-ritmik ve edebî mukayeselerinden ibarettir. Müzikal analizleri yapılan Erzincan-Merkez ilçesine ait bazı ezgilerin pentatonik yapı özelliği gösterdiği ortaya konulmuştur.

Sale!

Çizgi Film ve Müzik

16,00 14,40

Bu kitap, “Çizgi film müziklerinin yapısal olarak incelenmesi ve bu doğrultuda elde edilecek verilerin ‘sosyo-kültürel’ ve ‘psiko-sosyal’ bakımdan çok yönlü olarak değerlendirilmesi” amacıyla hazırlanmış olan bilimsel bir araştırmanın ürünüdür.

Araştırmanın ilk aşamasında, literatür taraması yapılarak, çizgi film ve çizgi film müziği alanındaki mevcut kaynaklar incelenmiştir. Araştırma sınırlılıkları içerisinde bulunan ve1990-2010 yılları arasında yayınlanan 81 adet çizgi film anket yoluyla farklı yaş, cins ve sosyo-kültürel yaşam seviyelerindeki izleyicilerin beğenisine sunulmuş ve en çok beğeni alan “50 adet” çizgi film, araştırma kapsamında incelenmek üzere belirlenmiştir.

Yapılan araştırmada: Çizgi film müziklerinin işitsel anlamda önemli bir yardımcı ifade formu olduğu, çizgi filme faklı anlamlar ve ifadeler katabildiği, hedef alınan yaş ve cinsiyet kitlesine göre yapısal farklılıklar gösterdiği, psikoloji yasalarının ve geçmişten gelen kültürel öğelerin bir devamı olarak bestelenmekte ya da seçilmekte olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Musiki İnkılabının Sosyolojisi

Osmanlı İmparatorluğu yıkılıp Cumhuriyet kurulduğunda geleneksel sanatlar arasında toplumun geniş kesimlerinin canlı bir şekilde sürdürmeye devam ettiği belki de tek sanat müzikti. Gerek Batılılaşma karşısındaki direnci gerekse Osmanlı-Şark kimliğiyle özdeşleştirilmiş olması klasik Türk müziğini yeni Türk Devletinin doğrudan hedefi haline getirdi. Ne var ki, resmi kurumlarda dışlanan, devlet destekli basın kampanyaları aracılığıyla her fırsatta aşağılanan 1926’da eğitimi, 1934-36’da ise radyolarda icra edilmesi yasaklanan klasik Türk Müziği, tüm bu baskılara karşı varlığını sürdürdü, hatta toplumsal tabanını daha da genişletti. Bu çalışma klasik Türk müziği geleneğinin, ayakta kalmayı nasıl başardığının, Batıcı politikalar karşısında ne tip uyum ve direnç örüntüleri sergilediğini ve bunların sonucunda nasıl bir dönüşüm geçirdiğini incelemektedir.

Sinema’da Elektronik Müzik

İlhan Mimaroğlu, “Elektronik Müzik” kitabının önsözünde, bu konuda bir kitap yazmasının gerekçesi olarak ülkesinin elektronik müziğe iki önemli besteci vermesini (kendisi ile birlikte Bülent Arel’i kastediyor) gösteriyor. Ben de, sinemanın yanı sıra film müziği konusunda çalışan bir besteci, tür’üm de elektronik müzik olduğu için ‘Sinema’da Elektronik Film Müzikleri’ni deşifre etme konusunda kendimi yetkin hissettim. Amacım, film müziğinde klasiğe en önemli alternatif olmuş elektronik film müziklerini inceleyerek, sinemanın müzik gibi önemli bir unsurunun bu türünü tanımlamak, bilgilerimi kâğıda dökerek katkıda bulunmak, ortak zevklere sahip insanlarla paylaşmak ve herşeyden önemlisi bundan sonraki çalışmalarda film yapımcılarına müzik seçiminde yön verme konusunda yardımcı olmaktır. Elektronik müziğin sinemada anlatıma getirdiği katkıları belirlemek bir başka önemli amacımdı.

Sale!

Atalar Mirası Gönül Yarası Türküler

8,00 7,20

Anadolu insanı yıllar yılı türküleri kendine dert ortağı edinmiş, onları tercüman kılmıştır yaralı yüreğine. Bu yüzden türkülerin her biri mutlaka bir olayın mirasıdır zaten… Çoğu aşk, sevda, ayrılık üzerine yakılmış; ama hasret de var içinde, dert de çile de… Vuslata erememek de var ölüm de zulüm de… Bir milleti anlamanın en kısa yolunun tarifidir türküler ve bu yüzden “Türk’ü tanımak için türkü dinlemek gerekir.” Türküler, insanlarımızı geçmişe bağlayan en önemli köprülerden biridir ve Anadolu toprağı, bu kutlu mekân var oldukça türküler de var olacak ve her bir yanından yepyeni türküler doğacaktır…

Sale!

Elektronik Org Eğitimi

15,00 13,50

· Org’un tarihçesi

· Fonksiyonları

· Akor teorisi

· Şarkı çalma uygulamaları

· Repertuar bölümleri içeren

· Üniversite, konservatuar ve güzel sanatlar liseleri için ders kitabı olarak kullanılabilen

· Elektronik org öğrenmek isteyen herkes için kaynak ve ders kitabı
(Tanıtım Bülteninden)

Sale!

Şan için Piyano Eşlikli 12 Türkü

20,00 18,00

Ses dağarına eklenen yeni bir albüm; yeni bir ses yeni bir nefes. Farklı yörelere ait zengin halk müziğimizin usta eller tarafından derlenmiş, her biri en derin duyguları yalın ve içten bir anlatımla dile getiren şiirler üzerine yakılmış piyano eşlikli 12 türkümüz. Makamsal-modal yapı özelliklerinden, ritmik yapı ve sözel zenginliğinden kaynaklanan güzelliklerine, çoksesliliğin eklediği derinlik ve tınısal renklerle, adeta yeniden yaratılmış ve müzik dünyamıza sunulmuştur.
Bu sunumla, farklı coğrafyadan ve farklı kültürden iki müzikçinin kendi duyuş ve düşüncelerini aktararak düzenledikleri bu türküler, müziğin sınır tanımayan etki gücüyle her topraktan, her kültürden insana ve gönüllere seslenecektir.
Her bir türkünün makamsal-modal dizisinin, aktarım yoluyla dört farklı ses türünün özelliklerine uygun olarak düzenlenmiş olması, farklı ses türlerine sahip seslendiricilerin kendi tercihleri doğrulusunda bir seçim yapmalarına olanak sağlayacaktır. Ayrıca bu çalışmanın önemli bir özelliği, tanınan türkülerin yanında daha az seslendirilen türkülere de yer verilmiş olmasıdır. Bu türkülerin 4 farklı tondaki MP3 piyano eşliklerini yayınevi web sitesinden indirebilirsiniz.

Ses eğitimi alanı, her düzeydeki seslendiricinin zevkle seslendirip yorumlayacağı yeni türkülere kavuşmuştur. Bu güzel türküler, sesleri ve seslendiricilerini beklemektedir.

Prof. Suna Çevik

Sale!

Piyano için Dağarcık

15,00 13,50

Bu kitapta yer alan beste ve düzenlemeler, “Güzel Sanatlar Liseleri”, “Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Bölümleri”, “Konservatuvarlar”, ve “Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bölümleri” gibi mesleki piyano eğitimi veren kurumlardaki öğrencilerin, piyanoya başlangıç aşamasından itibaren seslendirilebilecekleri niteliktedir.
Kitaptaki ilk 4 etüt ile Çoban, Saray Yolu ve Merdiven gibi küçük ölçekli parçalar, yüksek lisans tezimdeki piyano eğitimi başlangıç aşaması için oluşturmayı düşündüğüm dağarcıktan örneklerdir. Buradaki amaç piyano eğitimi başlangıç aşamasında orta do konumundan başlayarak kendi ezgilerimizden oluşan bir dağarcık önerisiydi.
Bu kitapta yer alan “Süpürgesi Yoncadan” ve “Taşlı Tarla Ayrıklı” isimli düzenlemeler, 1993 yılında daha lisans 4. sınıfta iken “Türk Müziği Çokseslendirme” dersi kapsamında sevgili öğretmenim Prof. Ertuğrul BAYRAKTAR gözetiminde ders ödevi olarak hazırlanmıştı. “Değirmen” isimli eser ise Prof. Veli MUHATOV’un 1994 yılında yüksek lisans programı kapsamında yapılan “Besteleme Teknikleri” dersinin ürünlerinden bir tanesidir. Kitapta yer alan “Su” isimli eser, 2008 yılında düzenlenen Halıcı Bilgisayarla Beste Yarışması’na “h2o” adıyla katılmış ve remix versiyonuyla ödüle layık görülmüştür. “Şaka” ve “Fidayda Üzerine Çeşitlemeler” isimli eserler ise piyano öğrencilerimin belli teknik davranışları kazanabilmeleri için tarafımdan etüt niteliğinde yazılmış, fakat zaman içerisinde çeşitli değişimlerle eser niteliğine dönüşmüştür. Kitapta yer alan 14 parçanın canlı kaydedilmiş MP3 dosyalarını yayınevi web sitesinden dinleyebilir ve indirebilirsiniz.

Sale!

Mahmut Ragıp Gazimihal’den Seçme Müzik Makaleleri – 2

25,00 22,50

“Mahmut Ragıp Gazimihal’den Seçme Müzik Makaleleri” kitabı iki ciltten oluşmaktadır. Birinci ciltte “Biyografiler”, ikinci ciltte ise “Müzik Kültürü” ile ilgili yazılar yer almaktadır. Bu makaleler Osmanlıca’dan Türkçe’ye çevrilerek araştırmacıların kullanımına sunulmuştur.

…Oldukça çalışkan ve üretken olduğu bilinen Gazimihal, Türk müzik tarihçiliğinin ana kaynaklarından biri olmuş ve kendinden sonra gelen kuşağa aktarılan bilgilerin eşiği durumuna gelmiştir. Türk müzik tarihçiliğinde onun aşılamamasının nedeni, yazarlarımızın Gazimihal’den önceki kaynaklara ulaşmak için yeterli çaba harcamamaları ve onun bıraktığı yerden müzik tarihçiliğinin geliştirilememiş olmasıdır… Onun makaleleri bize coğrafyamızdaki müzik serüvenini, çalgıların tarihini, müzik eğitimini, özellikle halk oyunları ve folklor araştırmalarını oldukça dikkatli ve kendine özgü diliyle aktarır.

…Ülkemizde günümüzde var olan müzik tartışmalarının aynısının yaklaşık yüz yıl önce de var olduğunu görmek biz yeni kuşaklar için oldukça acıdır. Müzikte doğu-batı kavgası, eğitim sistemi önerileri, yıllardır tartışılan ama çözüm bulunmamış olan temel konulara Gazimihal’in değinmiş olduğunu görmek ve aradan geçen zaman içinde bu konulardan bazılarının hala çözümlenmemiş olması kuşkusuz okuyuculara önemli dersler verecek mahiyettedir…

…Eski yazıyı öğrenerek, kütüphanede araştırma yaparak ciddi ve kalıcı eserler üretmek, günümüzün popüler medya ve iletişim destekli hızlı ve kaynağı belli olmayan bilgi üretimine en güzel cevabı teşkil etmektedir…

Prof. Dr. Cihat Aşkın – Keman Sanatçısı

Sale!

Mahmut Ragıp Gazimihal’den Seçme Müzik Makaleleri – 1

20,00 18,00

“Mahmut Ragıp Gazimihal’den Seçme Müzik Makaleleri” kitabı iki ciltten oluşmaktadır. Birinci ciltte “Biyografiler”, ikinci ciltte ise “Müzik Kültürü” ile ilgili yazılar yer almaktadır. Bu makaleler Osmanlıca’dan Türkçe’ye çevrilerek araştırmacıların kullanımına sunulmuştur.

…Oldukça çalışkan ve üretken olduğu bilinen Gazimihal, Türk müzik tarihçiliğinin ana kaynaklarından biri olmuş ve kendinden sonra gelen kuşağa aktarılan bilgilerin eşiği durumuna gelmiştir. Türk müzik tarihçiliğinde onun aşılamamasının nedeni, yazarlarımızın Gazimihal’den önceki kaynaklara ulaşmak için yeterli çaba harcamamaları ve onun bıraktığı yerden müzik tarihçiliğinin geliştirilememiş olmasıdır… Onun makaleleri bize coğrafyamızdaki müzik serüvenini, çalgıların tarihini, müzik eğitimini, özellikle halk oyunları ve folklor araştırmalarını oldukça dikkatli ve kendine özgü diliyle aktarır.

…Ülkemizde günümüzde var olan müzik tartışmalarının aynısının yaklaşık yüz yıl önce de var olduğunu görmek biz yeni kuşaklar için oldukça acıdır. Müzikte doğu-batı kavgası, eğitim sistemi önerileri, yıllardır tartışılan ama çözüm bulunmamış olan temel konulara Gazimihal’in değinmiş olduğunu görmek ve aradan geçen zaman içinde bu konulardan bazılarının hala çözümlenmemiş olması kuşkusuz okuyuculara önemli dersler verecek mahiyettedir…

…Eski yazıyı öğrenerek, kütüphanede araştırma yaparak ciddi ve kalıcı eserler üretmek, günümüzün popüler medya ve iletişim destekli hızlı ve kaynağı belli olmayan bilgi üretimine en güzel cevabı teşkil etmektedir…

Prof. Dr. Cihat Aşkın – Keman Sanatçısı

Sale!

Gürültüden Müziğe

15,00 13,50

Önce kaos vardı… Ve gürültüler…
Jacques Attali bu gözlemden yola çıkarak müziğin ekonomi-politiğini inceliyor ve şu sonuca varıyor: Müzik ileriyi görür.
İlkçağlardan başlayarak toplum, iktidar ve müzik arasındaki bağları ele alan Attali, bu kitabında müziğin, kurban ayinlerinden saraya isyanlardan uzlaşmalara, iktidardan ekonomiye uzanan bütün tezahürlerini inceliyor. Gürültünün bir silah, müziğinse onun biçim verilmişi, evcilleştirilmişi olduğunu gösterirken, dünyanın gürültülerine kulak vermenin, geleceği görmemize ve düzenlememize yardımcı olacağını ileri sürüyor. Attaliye göre gramafonun icadı gibi yenilikler, insanların yerini makinelerin alacağını ve her şeyin seri olarak kopyalanacağını bildirmişti; kayıt teknolojisi ise tüketim toplumunu… Sanatçıların ve müzik yayıncılarının telif hakkı talepleri, tüketim toplumunda korsanlığa zemin hazırlayacaktı…