4 sonuç gösteriliyor

Sale!

Çocuklar İçin Gitar Metodu

20,00 18,00

Tarihçe
Gitarın Kısaca Tarihçesi
Gitarın Fiziki Yapısını Tanıyalım

Süre Değerleri
Nota Süre Değerlerini Tanıyalım

Teknik Bilgiler
Gitar Çalma Biçimleri
Sol ve Sağ El Teknikleri

Sale!

Piyanom ve Ben 2

22,00 19,80

İpek Çığ Çevikkaya 1976 yılında İstanbul’da doğdu. Piyano eğitimine 5 yaşında Suavi Serdaroğlu ile başladı. 1984 yılında İstanbul Devlet Konservatuarında Prof.Tuvana Altonun piyano sınıfında eğitimine devam etti. 1994 yılında Marmara Üniversitesi A.E.F Müzik Eğitimi Bölümü’nde Aytaç Rzagulieva’nın öğrencisi oldu ve 1998’de derece ile mezun oldu. 2003 yılında Doç. Dilek Batıbay yönetiminde ‘Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Temel Teknik Güçlükler ve Çözümlerine Yönelik Çahşma Biçimleri’ konulu tezini vererek yüksek lisansını tamamladı.

Öğrencilik yıllarından itibaren ‘eğitim müziği besteciliği ‘ne duyduğu ilgi doğrultusunda çok sayıda çocuk şarkısı ve piyano eseri yazdı. Bunun yamsıra küçük çocuklara piyano eğitiminin hangi yöntemlerle verileceğini araştırmak üzere 1997 yılında Belarusian State Academy Of Music’te Prof. Sergei Varavko ile erken yaşta piyano eğitimi üzerine masterclass yaptı. Çocukları klasik batı müziğiyle buluşturmak ve müziği anlamalarını sağlamak amacıyla okullarda çok sayıda açıklamalı dinletiler düzenledi. Halen özellikle batı ülkelerinde piyano pedagojisi ile ilgili gelişmeleri takip etmekte yurt içi ve yurt dışında araştırmalarını sürdürmektedir.

Sale!

Müzikte Türler ve Biçimler

15,00 12,00

Müzik bilimi 20. yüzyılın ilk yarısında büyük bir gelişme göstermiştir. Bu gelişme yalnız bilgi hazinesini genişletme ve araştırma alanlarında değil, hiç de küçümsenemeyecek bir önemi olan halka yayma alanında da olmuştur. Gene de bazı eksikliklerin bulunuşuna şaşmamak elden gelmiyor. Bu eksikliklerden biri de müzikteki biçim ve türleri topluca gösteren çalışmaların yokluğudur. Herhangi bir biçim ve tür üzerinde bilgi edinmek, onun gelişimini öğrenmek isteyen bir kimse ya bir genel sözlüğe başvuracaktır (ki buradaki bilginin tam olması beklenemez) ya da müzik tarihlerini, bestecilik el kitaplarını, estetik kitaplarını, belirli konuları ele alan kitapları karıştırmak zorunda kalacaktır. Bu küçük kitap bu boşluğu dolduracağını öne sürmüyor. Böyle bir şeyi istese de eni boyu bunu gerçekleştirmeye yetmez. Üstelik yazarı bir müzik bilimcisi ya da bir estetik uzmanı da değil; sadece bir besteci. Bunca geniş ve karmaşık bir konu üzerinde en değerli görüş bir sanatçının görüşü müdür? Bu da üzerinde durulmaya değer. Ayrıca, biçim sorunlarının teknik yönden ele alınması da istenmemiştir; bu, uzun çözümlemeleri gerektirirdi. Verilmek istenen şey her biçimin ve türün en açık çizgilerle tanımlanmasının yapılması, tarihsel bir özetinin verilmesi ve yapısının incelenmesidir.