6 sonuç gösteriliyor

Sale!

Kraliçenin Büyüsü – Onno Tunç’un Anısına

5,00 4,50

Dünya insanlığına tanıklığıyla
Sevgi ve emek ateşini armağan eden kadınlar,
Yürüdükleri tarih sahnesinde
“Şarkılar söylüyorlar, resimler yapıyorlar, yazılar yazıyorlar,
danslar ediyorlar, konuşmalar aktarıyorlar, oyuncu oluyorlar…”
Bütün bunların toplamını;
Ne güzel ki ülkemizde alkışa boğan,
Ne can alıcı ki yaşam nefesi haline getiren
O kraliçenin büyüsünden yansıyan ışıkla,
Bir Sezen Aksu karşımıza çıkıp selam veriyor…
Hangi şarkıya dokunsak,
Düşünmeden, şaşırmadan kalkamıyoruz…
Bir kraliçenin sabah ya da şafak vakti
Sokaklarda gezdiğini gördünüz mü?
Ben gördüm ve o sisli sabahı unutamıyorum.
Onun için düşündüklerimde yanılmadım!
Onun “aşk”a koşan çocukluk tarihiyle
Onun masum dünyasından akan pınarda
Öyle gerçekler gün yüzüne çıktı ki!…
Sanırım; Tülay German, Sümeyra Çakır,
Mercedes Sosa, Edif Piaf, Sabahat Akkiraz
Sonsuz hayat notalarını onunla paylaşmıştır.
Şimdi dünya insanlığının canı yanarken,
“Aşk”ın yüzü suyu hürmetine
Anadolu uygarlığından yeryüzü çocukluğuyla
Kraliçenin bahçesine koşalım mı?

Sale!

Caz Müziğinde Akor Dizileri

20,00 16,00

Emprovizasyon caz müziğinin vazgeçilmez bir öğesidir. Emprovizasyonun gizli mekanizmasını tam olarak açıklamak mümkün değildir. Ancak süreklilik gösteren üç elemandan meydana geldiğini söyleyebiliriz. Bunlar melodi, armoni ve ritimdir. Bu elemanlardan hiçbiri yerinden oynatılamaz ve birbirinden ayrı olarak düşünülemez, kısacası melodi armoniyle, armoni melodiyle ve her ikisi de caz müziğine özgü bir ritmik yapıyla içiçedir. Bu kitap emprovizasyon yapmasını öğretmez, ancak nasıl yapıldığı ve hangi temellere dayandığı konusunda bir fikir verebilir. Melodinin akışı ile akorlar arasında bağlantı kurabilmek teorik olarak emprovizasyon aşamasına gelinmesine yardımcı olur. Her icracı melodik hareketleri farklı duyabilir. Burada önemli olan kendi duyguları çerçevesinde kalarak kendi melodilerini çalmasıdır. Öncelikle doğru çalmanın ve sürekli aşama içinde olmanın kuramsal bilgiye bağlı olduğunu unutmamalıdır. Bu kitap, hem icracı, hem de kuramsal bilgi yönünden belli bir düzeye gelmiş müzisyenlerin faydalanacağı ve zaman zaman başvuracakları bir kaynak kitap niteliğinde hazırlanmıştır.