1–18 / 21 sonuç gösteriliyor

Ustalar Omar’da

1. Uluslararası Türk Müziği Yaz Okulu Konuşmaları

Sale!

Keman Çalmanın Biomekanik Analizi

17,00 15,30

Dünyada ve Türkiye'de keman eğitimi alanında yapılmış pek çok yayın ve araştırmanın genelde bu çalgıda teknik becerileri geliştirmeye ve yapım özelliklerine yönelik olduğunu görmekteyiz. Oysaki bir enstrüman çalmanın spor dallarında ve bedensel performans gerektiren diğer işlerde olduğu gibi fiziksel bir etkinlik olduğu düşünülecek olursa, çalma eyleminden daha fazla verimi almak ve oluşabilcek problemleri önlemek amacıyla kullanılan yapıların ve kullanımdaki işleyiş mekanizmalarını tanımanın gerekliliği ve önemi ortaya çıkmaktadır.

Sale!

İdil Biretin Çocukluk ve Gençlik Yılları

36,00 32,40

İdilin çocukluk hayatını, musikideki hamlelerini, söylediği hoş sözleri günü gününe kaydetmemizi onu her tanıyan bize hararetle tavsiye etmişti. Ne yazık ki biz bu yerinde ikazlara lazım gelen önemi vermedik ve şimdiye kadar bu konuda en küçük bir teşebbüse girişmedik. Bugün geride kalan o güzel günlerin bazı ilginç ve hoş hatıralarını eşelemek isterken bana yardımcı olabilecek hiçbir vesikaya sahip olmadığımı esefle görüyorum ve ancak anılarıma başvurmak suretiyle bir şeyler karalamağa çalışıyorum.

Leman Biret, kızı İdil Biretin çocukluk ve ilk gençlik yıllarına ait hatıralarını yazdığı, 1988 yılında vefatından sonra çekmecesinde bulunan hatıratına böyle başlıyor. Sonra İdilin Ankaradaki bebeklik yıllarını, müziğe karşı ilgisinin iki yaşındayken keşfini (müzik duyunca bağırıp ağlıyor), dört yaşında nota okumaya ve beste yapmaya baslamasını, radyodan ve eve gelen piyanistlerden duyduğu eserleri hemen oturup aynen çalmasını, Ankaraya gelen yabancı müzisyenlerin onu dinleyip hayran kalmasını, bir gün konservatuvar salonunda konser sonrası Maarif Vekili Hasan Ali Yücelin teklifi ile sahneye çıkıp Cumhurbaşkanı İsmet İnönünün huzurunda çaldıktan sonra salonda bulunanların göz yaşları içinde bu küçücük çocuğu kucaklamasını, sonra 1948 yılında TBMMnin kendisi için çıkardığı “İdil” Kanunu ile Parise tahsile gönderilmesini, Fransada geçen yılları, Nadia Boulanger ile Paris Konservatuarındaki çalışmalarını, 1953 yılında 11 yaşında iken büyük Alman piyanisti Wilhelm Kempff ile Pariste 2500 kisilik Şanz Elize Tiyatrosu salonunda verdiği konseri, 15 yaşında Konservatuardan birincilikle mezuniyetini, Avrupada konser kariyerine başlamasını, büyük Rus piyanisti Emil Gilelsin daveti üzerine 1960 yılında yaptığı ilk Sovyetler Birliği turnesinde Moskova, Leningrad ve diğer şehirlerde verdiği onaltı konseri anlatıyor Leman Hanım hatıratında, kendi daktilo ettiği sahifelerde. Bunların yanı sıra, bir büyük deftere 1945 yılından itibaren Türkiyede ve yabancı basında küçük İdil hakkında çıkan yazıları kesip yapıştırıyor. Burada, İsmet Inönü, Nermin Abadan Unat (o zaman Nermin Sulev), Adnan Saygun, Mahmud Ragıp Kösemihal, Cevat Memduh Altar, Halil Bedii Yönetken, Tunç Yalman, Vedat Nedim Tör, Lazar Levy (Paris Konservatuarı hocası), Şevket Rado, Baki Süha Ediboğlu, Doğan Nadi, Wilhelm Kempff, Nadia Boulanger, Hasan Ali Yücel, Bedii Faik, Nureddin Şazi Kösemihal, Cemal Reşit Rey, Metin Toker, Marc Pincherle / Claude Rostand / Bernard Gavoty (tanınmış Fransız müzikolog ve kritikleri) ve diğerlerinin söyledikleri, yazdıkları ile birlikte, o yıllarda mecmua ve gazetelerde yayınlanan bir çok fotograf yer alıyor.
(Tanıtım Bülteninden)

Sale!

Klasik Gitar Çalmak İster Misiniz?

30,00 27,00

“Klasik Gitar Çalmak İster misiniz?” benim vatani görevimi tamamladığım Kars şehrinde gitar çalmak isteyen genç Karslı gitaristler ile tanıştıktan sonra aklıma gelen bir fikirdi. Pop müzik için kullanılan ritim gitar ile değil, çok sesli bir çalgı olan klasik gitar ile tanıştırmak, gitar çalmak isteyenlere faydalı olabilecek bir kaynak kitap hazırlamaktı.

Bu fikri gerçekleştirmek için önce Türkiye’de yayınlanmış olan bütün metotları araştırdım. 4 yıl süren bu çalışmamı İ.T.Ü. Lisans Bitirme Tezi olarak hazırladım (Türk Klasik Gitar Metodlarının İncelenmesi. İ.T.Ü. T.M.D.K. 2008). Bir metodun kabul edilebilir olması için onun işe yarar olması gerekmektedir. İlk yazdığım metodu yaklaşık 200 öğrenci üzerinde denedikten sonra sonuç tam bir başarısızlıktı. Sadece birkaç kişi üzerinde başarılı olabildikten sonra yöntemimin başarısızlığının esas nedenlerini müzik, müzik dışındaki temel bilgilerin eksikliği ve metottaki eserlerin gitaristler ile ilişki kuramaması olarak tespit ettim. Ertesi öğretim yılı tecrübelerimi kullanarak yeniden bir metot yazdım. Bu metotta öğrencilerin sormaya çekindikleri ve akıllarına gelmeyen tüm soruların cevaplarını önceden yazdım. Eserler kısmı için, içerisinde Türk müziği öğelerinin olduğu 12 Küçük Etüdü besteledim. Sonuç; devamsızlığa, yaş gruplarının beraberinde getirdiği farklı sorumluluklara rağmen %50’den fazlaydı. Özetle derse devam eden her öğrenci gitarda etütleri çalabiliyordu. 3. yıl bu metoda son şekli verildi, sizlerin elinde tuttuğu bu metot ortaya çıktı. Gururla söylüyorum ki metodumdaki notalarda, grafiklerde yazılarda hiçbir intihal yoktur. Nota, fotoğraf ve grafiklerde başka gitar metotlarından hiçbir alıntı yoktur. Tamamıyla kendi bilgi ve tecrübelerim ile hazırladığım özgün bir metottur.

Metodun hazırlanması sırasında başından beri yanımda olan değerli Hocam Sayın Soner Egesel’e, metodun geliştirilmesine kıymetli önerileri ile yardımcı olan uluslararası gitaristimiz Sayın Ahmet Kanneci’ye, değerli öneri ve tecrübeleri ile metodunun gelişimine katkıları olan Gitarist/Eğitimci Sayın Tufan Kurdoğlu’na, metoddaki çizimleri ve fotoğraf çekimleri için Sayın Hina Barlas’a, yıllardır her çalışmamda yanımda olan ve bana hep inanan kıymetli aileme ve eşime teşekkürü bir borç bilirim.

Behzat Cem Günenç 2010

Sale!

Klasik Gitar Tarihi 2

18,00 16,20

Klasik Gitar Tarihi serisinin bu ikinci cildi, klasik gitara uzanan yolda önemli bir kilometre taşı olarak kabul edilen Barok gitara ayrılmıştır. Kökenleri çok iyi bilinmese de çalgının 17. yüzyıl başlarından itibaren gelişimi çok açık bir biçimde takip edilebilmektedir.
Barok Dönem’in başından sonuna kadar (yaklaşık yüz elli yıl) tüm Avrupa’da etkin bir biçimde kullanılan Barok gitar, önce İspanya, ardından İtalya ve daha sonra da Avrupa’nın diğer ülkelerinde beş çift telli bir çalgı olarak kabul görmüş ve yaygınlaşmıştır. Tüm Avrupa bu çalgıyı “İspanyol gitarı” olarak tanımıştır.

Sale!

Rakipsiz Sanatkar Zeki Müren

15,90 14,31

Zeki Mürenin yaşam öyküsünü yazmak istediğimi söylediğimde herkes bu soruyu sordu. İsteğim; şaşırtıcı, inanılmaz hatta saçma geldi bazı insanlara. Bazıları da şaka yaptığımı sandı. Onlara hak vermiyor değildim. Çünkü ben felsefe öğrenimi gördüm. Gazeteci değilim. Müzikle profesyonel anlamda hiç ilgim olmadı. Böyle birinin Zeki Mürenle yaşamını yazmayı isteyecek dara ilgilenmesi biraz şaşırtıcı olabilirdi.

Sale!

Sevgili Müzik

6,00 5,40
Sale!

Seçme Şiirler (1956-1999)

15,00 12,00

Son dönem İran edebiyatının önemli şairlerinden sayılan M. Azad, Tahran Üniversitesi Fars Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olmuştur. Çok iyi İngilizce bilen M. Azad, Amerikan şairi Sandburg`un yapıtlarını ve Bob Dylan, Joan Baez ve Bob Marley gibi söz yazarlarını Farsçaya çevirmiştir. Çağdaş İran Edebiyatındaki Beyaz şiir akımının son temsilcilerinden sayılan M. Azad`ın dokuz şiir kitabı yayımlanmıştır. Elinizdeki kitap şairin çeşitli dönemde yazdığı şiirlerden oluşan bir seçkidir. Artık Kimse Kalmadı Artık kimse kalmadı Galaksilerin hayretinde gezegenler büyüdü ve eridiler ve şairler ve denizciler öldüler. İnsanlar o hayalî gemiyle Samanyolu`ndan geçtiler. Yüz alevlenmiş nehir gökyüzünde sarsılmıştı. Yalnız kötürüm kuşlar kaldı ve kaplumbağalar Yer denen bir fosil üzerinde…

Sale!

Oluşmak

12,50 9,60

Dünya bilgelik mirasından: Afrika Yaratılış Efsanesi, Hindu ve Aborijin duaları, Upanişadlar, İy Cing, Solomon (Süleyman), Heraklit, Konfüçyus, Laozi, Buda, Tevrat-Zebur-İncil-Kur`an, Seneca, Yusuf Has Hacib, Mevlâna, Nârâyana, Kore Kralı Sejong, Molla Cami ve Lev Tolstoy`dan süzülümler, atasözleri, Karl Marx ile Albert Einstein`dan özdeyişler Özdeyişler -T. Günersel, Çağrı- Yeni Binyıl için dilekler şiiri -Adalet Barış Günersel-

Johann Sebastian Bach

Johann Sebastian Bach! Kısaca evrensel müziğin en yüce ismi diyebiliriz. Bu ismi yaşatmak ve ona hizmet etmek tüm müzisyenlerin görevidir. Bu kitap bir Türk pianisti tarafından, Bach hakkında bilgisini tazelemek veya daha derin araştırmalara yönelmek isteyecek genç müzisyenlere, müzikseverlere arkadaşça yardımcı olabilmek amacıyla yazıldı.