5 sonuç gösteriliyor

Sale!

Bağlama İçin Akor Şemaları

16,00 14,40

Bağlama; Anadolu’da en yaygın kullanılan telli bir türk halk sazıdır. ‘Iklığ’ dan sonra bağlamanın atası olarak bilinen ‘Kopuz’un 2000 yıllık geçmişi olduğu tanımlanır. Bağlama; tekne, göğüs (ses tahtası) , sap (klavye) , eşikler (alt ve üst eşik) , düzen (akort) burgular (kulak) , perdeler, alt takoz ve tellerden oluşmaktadır.

Tekne kısmı dut, ardıç, vengi, kestane, ceviz, gürgen vb gibi ağaçlardan oyma veya yaprak tekne olarak, günümüzde abanoz, maun ve kelebek ağaçlarından da yapılmaktadır. Göğüs kısmı (ses tahtası) ladin, çam veya köknar ağaçlarından yapılmaktadır. Sap kısmı (klavye) için gürgen, ak gürgen, ardıç, kelebek, ceviz gibi sert ağaçlar kullanılmaktadır.

Orkestra Albümü 2

Orkestra Albümü 2: CDli
PDF Çalgı Partileri

Sale!

Yeşil Şahin ve Sihirli Flüt

12,50 10,00

Gitarist Ricardo Moyano`nun kendisi gibi müzisyen olan babası Daniel Moyano`dan müzikli öyküler. … 1960`la 1976 yılları arasında, Arjantin`in kuzeydoğusunda çalışan bir müzik topluluğunda viyola çalıyordum. Bu yörede yolculuk ederek müziği hem düzlüklerin hem de sıradağların en ücra köylerine götürüyorduk. Oralarda konser salonu bulunmadığından okulların avlularında, ağaçların altında ya da Andlar`dan Atlantik`e doğru inen ırmakların kıyılarında çalardık. Neredeyse at sırtında dolaşan, bir tür taşralı gezgin çalgıcılardık. Bu açıdan da gerçekten virtüoz sayılırdık, çünkü sağrısında bir de viyolonsel taşıyarak doru bir atın sırtında dolaşmak öyle her babayiğidin harcı değildir. Canlı müziği ömürlerinde ilk kez dinleyen köylüler için çalıyorduk. Herhalde Marslılara benzettikleri bizlere bakarken gözlerini koca koca açarlardı. Bu halimizle, ta uzaklardaki Avrupa`dan kalkıp dünyanın sipsivri güney ucundaki en kuş uçmaz kervan geçmez köşelerine kadar ulaşan klasik müziğin temsilcileriydik bizler. … Buenos Aires`te `Şahin` denilen yeşil renkli bazı otomobillerin canice eylemlerine hiçbir tehlikeye atılmadan karşı koyabilen tek şey, neredeyse mucizevi bir yapıya sahip olan, son derece entipüften, küçük bir müzik grubuydu. Benim de gözden düştüğümü, bu `Şahin`lerin kentin her yanında dolaşarak harıl harıl beni aradıklarını ve saklanmam gerektiğini haber vermek için Carlos`un bana telefon ettiği gün, olası kurtuluşumun basit birkaç müzik bilgime bağlı olduğunu anlamak beni şaşırtmıştı.

Günsüz Günce / Müziğin Çevresinden Esintiler

…Gerçekte bu kitap başlıyor sayılmaz. Bitiyor da sayılmaz. Başlıyor gibi görünüyorsa da bir yerde (1984), başladığı yer orası değil. Hiçbir yer. Bittiği yer de bir bitiş değil. Hiç olmazsa, bilebildiğimce, henüz değil. İkisinin arasındakilerse günlerin birbirini izleyişine uymuyor. Başlarmış gibi göründüğü yılın ardından gelen bölümler, yıllar önceden de olabilir, sonradan da. Adı üstünde: Günsüz Günce. Öyleyse, okura bir öneri: baştan sona okunması gerekmez bu kitabın. Sondan başa okunması da gerekmez. Oradan buradan okunması iyi olur. Ama her okur özgürdür bildiği, dilediği, alıştığı gibi okumaya. Okumamaya da. Okunmayacaksa, dilerim ki rafta dururken sırtı dışarıya doğru olsun kitabın. En azından adım görünür böylece…