4 sonuç gösteriliyor

Sale!

Şarkı Okuma Kitabı

16,50 14,85

Bu kitapta yapmaya çalıştığım şey bazı şarkıları alıp çözümlemek ya da açıklamak değil. Şarkı kendisi için vardır, açıklaması da olmamalıdır… Buradaki şarkıların her biri hayatım boyunca tekrar tekrar okuduğum ve “okuduğum” şarkılar. Israrla çalıp söyledim onları. Hepsi de kendimi kurmamda ve yeniden kurmamda bir yere sahip. Hepsi bana hayatımla, hayatımızla ilgili sorular sordu. Ben de onlara cevap vermek için epey zaman harcadım. İşte bu sorularla, bunlar etrafındaki düşünceler var bu kitapta…
Benim için “şarkı sözü” müziğin bir aksesuarı olmadı hiçbir zaman. Söz ve müzik daima bir bütündü. Sözünü anlamadan müziği de yeterince takdir edemeyeceğimi bildim hep. Küçük yaşlarımdan beri müzikte kahramanlarım Bob Dylan ve Leonard Cohendi: İkisi de şarkı yazarı ve şair. Onları örnek alarak başladım şarkı söylemeye. Şarkı sözü şiirdi: Özel bir şiir türü ama gene de şiir. O yüzden şiir gibi okunmayı, şiir gibi yaşanmayı hakediyordu.
Bu şarkıları nasıl seçtiğim ise apayrı bir konu. Bazılarını seçmeme şansım yoktu zaten. Suzanne, Famous Blue Raincoat, Manifiesto; bunlar eskiden beri yakamı bırakmayan şarkılar. Seçtiğim tüm şarkılar ortak temalar içermeseler de, aynı civarlarda dolaşıyor: Aşk ve ölüm, sevgi ve şiddet, dayanışma ve ihanet, teslimiyet ve umut…

Sale!

Sanatı Yaşamak

11,00 9,90
Sale!

Piyano Metodu

24,00 21,60

Bir çalgının öğrenilmesi söz konusu olunca üç öğe ile karşılaşılır. 1 – Öğrenci, 2 – Öğretmen, 3 – Metod.

Öğrencinin; yetenekli, istekli ve çalışkan, öğretmenin; yeterli ve sevecen, metodun; sıcak, sevimli ve amaca götürür olması durumunda başarıya ulaşmak mümkündür.

Çalgı öğretimde metodun önemi büyüktür. İyi bir metod. Öğrenci ve öğretmeni kendinde buluşturup kaynaştırabilmeli; çizilen çerçevede sağlıklı bir şekilde yol alınmasını sağlamalıdır.
Bu yaklaşım doğrultusunda çalışmalarımı başlattım. Bilinmeyene ulaşmak için, bilinenden yola çıkmanın gerekliliğini düşünürek, yerli ve yabancı kaynakları incelemek suretiyle bilenen, sevilen ve sevilebilecek parçaları çizdiğim çerçevede değerlendirdim. Fırsat eğitimini de göz önüne alarak bestecilere de yer verdim.

Bu yaklaşımım doğrultusunda çalışmalarımı başlattım. Bilinmeyene ulaşmak için, bilinenden yola çıkmanın gerekliliğini düşünerek, yerli ve yabancı kaynakları incelemek suretiyle bilinen, sevilen ve sevilebilecek parçaları çizdiğim çerçevede değerlendirdim. Fırsat eğitimini de göz önüne alarak bestecilere de yer verdim.