4 sonuç gösteriliyor

Sale!

Gramofonlu Kahvehane

15,00 13,50

Eskiden Anadolu şehirlerinde “Gramofonlu Kahvehane”ler bulunurdu. Buralarda yeni çıkmış ya da eski taş plaklar çalınırdı. Bu kahvehaneler, yöre sanatçılarını da özendirir, onların “canlı” icralarının da yeri yurdu olur, hatta plak doldurmalarına vesile olurdu. Asıl “iş”i edebiyat olan şair ve yazar Tahir Abacının Radikal İki, Milliyet Sanat, Kaçak Yayın gibi gazete ve dergilerde yayımlanmış “memleketin şarkısı türküsü üstüne yazılar”ını toplayan bu kitap bizi o gramofonlu kahvehanelerin atmosferine götürüyor. Şarkıların evreni, türkülerin yeri yurdu, şiir ile şarkının kesişme noktaları, plakların serüveni, Anadolu şehir müziği, Dicle-Fırat müzik havzası, Yeşilçam şarkıları, müziğin kadınları, Vatan Sevdiren Mızrap: Tanburî Cemil Bey, Mağrur Tını: Udî Nevres Bey, Ölümsüz Ses: Celal Güzelses, Kaynaktaki Ses: Erzincanlı Hafız Şerif, Çılgın Mızrap: Malatyalı Fahri, Uzun Hava Okuyan İstanbullu: Neriman Altındağ Tüfekçi, Saklı Anadolu Efsanesi: Enver Demirbağ, İbrahim Tatlıses, Ahmet Kaya… Müziğin keyifle okunan “hikâye tarafı”nı anlatırken, geniş bir alanda dolaşan, müzik ekseninde ülkenin toplumsal serencamına da tanıklık eden, belleğe katkı yaparken ip uçları da veren denemeler toplamı…

Sale!

Armoni Klasik Batı Sistemine Rus Ekolü Yaklaşımları

23,00 20,70

Seslerin ses uyumu içerisindeki bağlantısına ve bu bağlantılardan ortaya çıkan akor dizilerine Armoni denir.

Müzik eserlerinin gelişiminde armoninin önemli yeri vardır. O, melodiye çeşitli renk ve duygular verme özelliğine sahiptir. Bu özellik, bir melodik dokunun farklı alt yapılarla seslendirilmesinde daha çok kendini göstermektedir.

Çeşitli ses bağlantılarının uyumuna veya akorların bağlantı ve kuruluşuna (yani kısaca Armoni bilimine) da Armoni denir. Armoni bilimine bu açıdan yaklaştığımızda, onu bir müzik ekolü olarak incelememiz doğru olmazdı. Çünkü klasik Batı müziğinde Alman, Rus vb. gibi bir anlayışlar olmamaktadır ve müziğin evrenselliği gibi armoni bilimi de evrensel bir anlayıştır. Fakat armoniyi ulusal müzik düşünce tarzı olarak ele alırsak, Rus müziği armonisi kendi öz yapısı ve tarihi gelişimiyle dikkat çekmektedir. Rus müziği armonisinin bu gelişimi Batı müziğiyle daima sıkı alakalarda olmuştur. Bu armoni sistemi Batı müziği armonisinin aynı gelişim yollarından geçse bile, bu gelişim farklı tarihi zamanlarda ve farklı kültürel ortamlarda gerçekleşmiştir.
Bu kitapta, klasik Batı armoni sistemine Rus ekolü bestecilerinin getirdikleri yenilikler ve bu yansımada fonksiyonel armonide ortaya çıkan farklılıklar incelenmiştir. Aynı zamanda, evrensel klasik Batı armoni sisteminin genel konuları da yer almıştır.