8 sonuç gösteriliyor

Sale!

Mozart’ın Kadınları

29,00 26,10

Mozartın 250. Doğum Yıldönümü Anısına…Bir Müzik Dahisinin Bilinmeyen ÖyküsüO Dünyadaki Herkesi Büyüledi Kısa yaşamı boyunca büyüleyici müziğiyle tüm dünyayı etkisi altına alan Mozart, duygusal ve hassas yapısı itibariyle, aşık olduğu ve gönülden bağlandığı kadınlarının çoğu tarafından hayal kırıklığına uğratılmasına rağmen, onlardan etkilenmeye devam etmiştir. Hemen tüm eserlerinin ilham kaynağı olan kadınlarının, onun için her zaman ayrı bir yeri olmuştur. Başta annesi, kız kardeşi ve karısı olmak üzere, baldızları, akrabaları, ona çok yakın dostları ve her yaştan aşıkları, onun nefes almasında, yaşamdan zevk almasında ve eşsiz güzellikte sayısız beste üretmesinde yardımcı olan en önemli karakterler olmuşlardır. Her birinden ayrı şekilde etkilenen Mozart, yaratıcı müzik dehası ve olağanüstü müzik yeteneğinin, ancak onlarla varolduğunu yaşamının her anında kanıtlamıştır. Bu yüzden onlara “Mozartın Kadınları” demek çok yerinde olacaktır.Bu eşsiz kitapla, Jane Glover usta kalemi ve engin Mozart bilgisiyle, onu yeniden hayata geçiriyor. Onu okurken, hem yaşıyor hem de Mozartı dinliyor olacaksınız.-John Allison, Sunday Telegraph Bir solukta okurken heyecanlanıyor, üzülüyor ve hassaslaşıyorsunuz. Baştan sona etkileyici ve Mozart tutkusunu ateşleyici bir roman. Ona bir kez daha hayran olmak istiyorsanız, mutlaka okumalısınız.

-Hugh Canning, Sunday Times

Sale!

Gitar for Dummies Meraklısına

30,00 27,00

Artık her şey daha kolay!
Tüm dünyada çok satan kılavuz kitaplar şimdi Türkiye’de.
İster yeni başlayın, ister deneyimli bir gitarist olun, bu kılavuzda anlatılan adım adım teknikler sayesinde en basit akortlardan, özel Blues ataklarına kadar her şeyi çalmak kolaylaşacak. Rock ve cazdan, folk ve klasik müziğe uzanan geniş bir müzikal yelpazede değerli bilgiler edineceksiniz.Ürün CD İle satışa sunulmaktadır.

Sale!

Aşık Tarzı Edebiyat Geleneği ve İstanbul

30,00 27,00

Aşık Tarzı Edebiyat ve Kültür Geleneği: XVI. yüzyıldan XIX. yüzyıla kadar kahvehane odaklı olarak sözlü kültür ortamında sürdürdüğü hayatiyetini, XIX. yüzyılda İstanbul Cağaloğlu Babıali’de gerçekleşen yazılı kültür ortamı ve XX. yüzyılda da İstanbul Unkapanı Müzik Çarşısı ile de ‘elektronik kültür ortamı’na taşıyarak ülkemizin en geniş yerli ve kitlesel popüler kültür kategorisini oluşturmuştur. Görülüyor ki, İstanbul her üç kültürel üretim kategorisinde de bu geleneği oluştuğu merkez konumundadır. O halde, aşık tarzı ile ilgili yüzyıllık romantik tasavvurlarımızı bir yana bırakarak konuya gereken önemi vermek ve onu mevcut delillerden hareketle kendi gerekliliği içinde değerlendirmek zamanı gelmiştir.

 

 

Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski

Türkiye’de arabesk müziği anlamlandırmaya dönük zaten çok sınırlı çabalara, farklı bakış açısı getiren bir inceleme. Arabeskin, teslimiyeti ve kaderciliği yayan bir oyalama kültürüne veya kültürsüzlüğe” indirgenemeyeceğini vurgulayan bir bakış bu: Arabesk müziğe, üretildiği, icra edildiği, dinlendiği, hitap ettiği toplumsal-sınıfsal atmosferden, kültür ikliminden, zaman ruhundan yalıtılmadan; bu ortamla ilişkisinin canlı dinamiği içinde bakılmalı. Onun sadece “söz” değil, aynı zamanda “ses” olduğunu da unutmadan… Meral Özbek, arabesk müziğe böyle bir pencereden ve onun klasiği sayılan Gencebay’ın eserlerinin sunduğu zengin malzeme üzerinden bakıyor. Çalışmada yeralan, Orhan Gencebay’la yapılmış uzun sohbet, bu bakış açısının arabesk için çizdiği anlam haritası ile Gencebay’ın kendi sesine ve sözüne atfettiği anlam arasında bir tür diyalog gibi… Meral Özbek, arabesk ve Orhan Gencebay’ı konu alırken, aslında, Türkiye’de solun ve Batıcı/modernleşmeci entelijensiyanın kültüre bakışını mesele ediyor. Aradığı, “yüksek” veya “ileri” kültür ile “halkımızın kültürü”nü karşıtlaştıran ya da yapay biçimde özdeşleştiren geleneksel sol yaklaşımları aşmaya sıvanmış; özgürleştirici bir kültürün ipuçlarını, kültür ürünlerinin popülerleşme dinamiğinden çıkarsamaya yetenekli bir tutum. Bu yönüyle, evrensel “popüler kültür” tartışmalarına açılan geniş bir yolda da seyrediyor.

Sale!

Şeyhülislâm’ın Müziği

42,00 37,80

Şeyhülislâm’ın Müziği – 18.Yüzyılda Osmanlı/Türk Musıkisi ve Şeyhülislâm Es’ad Efendi’nin Atrabü’l-Âsâr’ı

Şeyhülislâm Es’ad Efendi’nin (1685-1753) Atrabü’l- Âsâr adlı eseri Osmanlı döneminin bilinen tek musıkişinas tezkiresidir. Bu biyografi derlemesinde kendisi de müzisyen ve besteci olan Es’ad Efendi on yedinci yüzyılda ve on sekizinci yüzyıl başlarında yaşamış yüze yakın Osmanlı/Türk musıkisi bestecisinin yaşamı ve eserleri hakkında kısa bilgiler sunar. Cem Behar bu ayrıntılı incelemede Es’ad Efendi’nin biyografik ansiklopedisinde verdiği her bilgi kırıntısını değerlendirip tarihsel bağlamına yerleştirerek, yani Atrabü’l-Âsâr’ı şerh ederek musıki geleneğimizin oluşumuna ve erken dönemine ışık tutmaya çalışmaktadır.

Kentin Türküsü: Anadolu Pop-Rock

1994-2001 arası Cumhuriyet Gazetesi`nde müzik haberleri, yorumları kaleme alırken, Cumartesileri müzik sayfası hazırlarken, özellikle yerli sanatçılarla, akımlarla, olaylarla ilgili doğru, güvenilir kaynak sıkıntısı çektim. Geçmişi sadece yarım yüzyıla uzanmasına karşın yerli popla, rockla ilgili işe yarar bilgi o kadar sınırlıydı ki! Dönemin dergileriyle gazetelerine sıkışmış magazin kokan haberlerin ve söyleşilerin içinden cımbızla ayıklanarak çıkartılmış malzeme de olmasa koskoca sektör adeta tarihsiz kalacaktı. Tabii ki bir dolu bilgi vardı bu haberler ve söyleşiler içinde ama ne derece doğruları yansıttıkları, tatmin edici oldukları da bir başka sorundu. Gazeteciyseniz ne yaparsınız; gidip doğruyu insanlara, kaynağın kendisine sorarsınız değil mi? Bunu da yaptım, ancak her kişiden arzu ettiğim ölçüde sağlıklı bilgi akışını sağlayamadım. Bellekleri zayıflamış, ürettiği plakların isimlerini, o dönem neler olup bittiğini anımsayamayan, bir köşeye hiçbir şekilde not düşmemiş yıldızlarla karşılaştım. Hal böyle olunca, işin başa düştüğünü anladım ve popüler müzik tarihimizi belgeleyenler arasına kenarından köşesinden katılıp çorbada tuzum bulunsun istedim. Anadolu Pop/Rock`la başladım; çünkü müziksever olarak bu işe emek vermiş isimlere sürekli borçlu hissettim kendimi. Bir avuç kentsoylu gencin yüzlerini Anadolu`ya çevirmesine, binlerce yıllık kültürü, gelenekseli evrensele taşıma çabasına saygı duydum. Müziğimizin evrenselleşmesinde en önemli adımlardan biri olarak gördüğüm bu yolun yolcularının serüvenlerini anımsatmak, anlatmak ve geleceğe taşımak, Anadolu Rock`ın Haluk Levent`le başladığını sanan gence, geçmişi on yıla bile ulaşmamış bir grubun ilk yerli progressive temsilcisi olduğunu iddia eden müzik yazarına doğruyu sunmak için yazdım kitabı. -Cumhur Canbazoğlu- (Tanıtım Bülteninden) Not: Poster Abdülkadir Elçioğlu çizimi.