7 sonuç gösteriliyor

Sale!

Orff Eşlikli Melodika Metodu 1. Bölüm

34,00 30,60

Müzik Serüveni Serisi’nin ”Orff Eşlikli Melodika Metodu 1. Bölüm” kitabında renkli, resimli görseller, çalışma sayfaları, çok keyifli orff partili şarkılar ve eşlik CDsi bulunmaktadır. Bu kitap hem melodika hem de metalofon eğitimi için kullanılabilir. Bütün etütler ve parçalar orff partileriyle desteklenmiştir. Sınıf içi grup çalışmaları ile çocuğa nota okuma, yazma, parti takip etme ve eslik CD’si sayesinde orkestrayı (altyapı) duyarak çalma becerisi kazandırılır.

Ağustos Böceği ile Karınca

Besteleme çalışmalarının eğitime dönük bir alt boyutunu oluşturan Okul Müziği veya Eğitim Müziği besteciliği, farklı tür ve düzeylerde ele alınabilecek olup asıl olarak müziğin eğitimsel işlevlerinin doğal bir uzantısı olarak görülebilir. Bu bakımdan eğitim müziği besteciliğinin en temel ve en can alıcı noktasını Çocuk ve Gençlik Şarkılarının oluşturduğu söylenebilir. Benzer bir yaklaşımla, 2006 İlköğretim müzik dersi öğretim programının temel ekseni de oyun- dans- devinim unsuru üzerine teşkil edilmiş olup çocukların müziği yaparak, yaşayarak her yönden içselleştirmesi amaçlanmıştır. Dolayısıyla hem okul öncesi, hem de ilköğretim düzeyinde ya da yeni adıyla Temel Eğitim boyutunda çocuk şarkılarına olan gereksinim artmıştır. Çocuklar doğrudan veya dolaylı olarak müzikle sürekli etkileşmekte veya karşılaşmaktadırlar. Ancak, eğitim müziği besteciliğinde şarkılar vasıtasıyla müziğin engin gücünden doğru ve etkili olarak yararlanabilmek için dikkat edilmesi gereken önemli husus hem şarkı sözü yazımında, hem şarkı müziği bestelemede ve hem de eşlikleme boyutlarında Çocuğa Görelik ilkesinin göz önünde bulundurulmasına özen göstermektir.

Sale!

Meşkte Ney Eğitimi – Teaching the Ney with the Meşk Method

25,00 20,00

Bu kitap bir “metot” özelliği taşımamaktadır. Türk müziği eğitiminde kitap tek başına yeterli değildir. Türk müziği eğitiminin temeli “meşk” sistemi dediğimiz usta çırak ilişkisidir. Bu tür çalışmalar ancak meşk sisteminde bir yol gösterici olarak değerlendirilmelidir. Kitap içerisinde Türk müziğindeki tüm makamlar değil sadece neyzenlerin dört yıllık eğitimleri göz önünde bulundurularak, öğrenci için kolay olandan zor olana doğru bir makam sıralaması yapılmıştır. Her makam için “kısaca” nazari bilgi verilmiş ve icrası için önemli noktalar ve kolay yöntemler paylaşılmıştır.

Burcu Karadağ tarafından seslendirilen alıştırmaları web sitemizden dinleyebilirsiniz.

Sale!

Yalan.. Sanat Konuşmaları

8,00 7,20

Neşeyi anlatan sesler vardır. Bu bazen halay çekenlerin boğuk çığlığı veya horonun cezbesine kapılanların keskin ıslığı olur. Acıyı anlatan sesler vardır. Bu bazen, koca bir ömrün bir derdini sezdiren bir “ah..”, veya içe akan gözyaşlarını gönüllere ulaştıran bir ağıt olur.
Anasının boynuna atılan yavrunun sesi vardır.

Birbiri üstüne kıvrılan dalgaların sesi vardır.

Gökyüzünde kanat çırpan kartalın sesi vardır.

Ve nihayet, şuur altının el yordamıyla sezilen yolundan, rüyalar iklimine götüren sesler vardır.

Prozodi Dersleri

Ünlü musiki bilgini Hüseyin Sadettin Arel (1880-1955), yüzyılımızın ilk çeyreğinde kaleme aldığı ve daha önce kitap halinde yayımlanmayan bu çalışmasında, güfte ile ezgi arasındaki uyum anlamına gelen prozodinin, Türk Müziği`ndeki konumunu inceliyor. Arel, asıl adı Aruz-u Musiki olan Prozodi Derslerinde, Türkçe`yi öncelikle hece yapısı açısından ele alıyor, hecelerin vurgu bakımından değerlerini belirliyor ve bunların ezgilendirilmeleri konusunda kurallar koyuyor. Prozodi`yi gerçek biçimde inceleyen ilk toplu çalışma olması ve Hüseyin Sadettin Arel gibi ünlü bir müzik adamının imzasını taşıması dolayısıyla daha da önem kazanan Prozodi Dersleri, yazılışının üzerinde yarım yüzyıldan fazla bir zaman geçmesinden sonra, şimdi ilk kez yayımlanıyor.