3 sonuç gösteriliyor

Sale!

Sır – Bir Oynaşı

9,00 8,10

Sır, üstün yetenekli, uluslararası düzeyde üne kavuşmuş bir çalgıcı ile üstün yetenekli, ama hiç kimsenin tanımadığı, sanatını dört duvar arasında yapayalnız icra etmeyi seçmiş yaşıtı bir başka çalgıcı üzerine kurulmuş bir öykü.

Sale!

Sinema Köşelerinde

8,50 7,65

Süreyya Sineması’nda başladığı sinemaseverliği ile yarım yüzyılı aşan film arşivini, müzik kariyerinde olduğu gibi hep geniş tutan bir bilgeden A’dan Z’ye ilginç bilgiler ve yorumlar… Filmler, aktörler, müzisyenler, aktrisler ve yönetmenleri kendine özgü üslubuyla ele alan Mimaroğlu’nun takıntılarını, karşısına çıkanları, iyi film kıtlığında neler izlediğini, arayıp da bulamadıklarını, festival deneyimlerini aldırış etmediklerini, kıyıda köşede kalan mücevherlerin kimler olduğunu, Hollywood’un kara listesini “Sinema Köşelerinde” öğreneceksiniz. Sessiz fimlerden başlayıp günümüze dek uzanan sinemanın hikayesini bi de Mimaroğlu’nun kaleminden okuyun. Hitchcock, Şarlo, Kubrick, Ken Loach, De Palma, Fellini, Litvak, Scorsese, Spielberg, David Lean, Ingmar Bergan gibi yönetmenler… Katherine Hepburn, Sandra Bullock, Tom Hanks, “çipil” Pierce Brosnan, “boncuk göz, tavşan diş” Hugh Grant, Catherine Deneuve, The Full Monty, Cape Fear, Angelina Jolie, 8 Kadın, Kafka, About Schmidt, Scarlet Street gibi filmler ve oyuncular… Bu da bir anılar kitabı, öncekilerin bazıları gibi. Sinemaya değindiğim olmuştu öncekilerde. Bu kez tümü sinema anılarım. Sinemayla ilgili bir özgeçmiş anısı da gerektiği oranda var; çocukluğumdan bu yana sinema köşelerinde geçirdiğim sürenin “kulak için sinema” dedikleri elektronik müziğe yönelişime etken olduğunu da belirtmeliyim. – İlhan Mimaroğlu

Sale!

Sinemada Ses Ve Müzik

12,00 10,80

Akademisyen olmam sıfatıyla, pek çok öğrencimin bir film çekerken yaşadıkları en önemli sorunun ses olduğunu gözlemledim. Özellikle senaryo ve çekim aşamasında görüntülere kafa yoruyorlar, ışık, aydınlatma için çaba harcıyorlar ama ses kaydı için kameraya ayrıca bağlayabilecekleri uygun bir mikrofon arayışına girmiyorlar ya da bunu düşünemiyorlardı. Filmlerin ses kayıtlarını ise, kameranın üzerine yerleştirilmiş genel maksatlı bir mikrofonla gerçekleştiriyorlardı. Kötü kaydedilmiş ses ve tasarlanmadan yapılmış yetersiz ses miksajları yüzünden pek çok öğrencimin sınavlarda başarısız olduğunu anımsarım. Ayrıca bu soruna katıldığım pek çok kısa film yarışmasının jürilerinde de tanıklık ettim. “Sinemada Ses ve Müzik” isimli kitabı oluşturmamda vurguladığım bu sorunlar, itici kuvvet oluşturdu. Ses dersi verdiğim yıllar içerisinde, hazırladığım ders notlarımın geliştirilmesiyle sinemada sesin ve müziğin kullanımı açısından giriş niteliğinde olan bu kitap, gerek sinema öğrencilerine, gerekse de film yapmak isteyen meraklılara katkı sağlayacağı düşünülerek hazırlandı.
-Bülent Vardar-