37–54 / 138 sonuç gösteriliyor

Sale!

Kürt ve Alevi Tarihinde Horasan

40,00 36,00

“Horasan” olgusu, özellikle Kuzey Kürdistan ve Anadolu Alevi Kürtler`i için, hayati denecek ölçüde son derece önemli bir konudur. Nasıl olmasın ki! Son birkaç kuşaktan Alevi Kürtler`in önemli bir bölümü, neredeyse ağızbirliği etmişcesine “Horasan`dan geldikleri ve Türk oldukları” savıyla, bilerek veya bilmeyerek bir “kimlik saptırması ya da karartması” içine girerlerdi… Alevi Türkmenler`in büyük çoğunluğu da, Orta Asya yerine Horasan`dan geldiklerini söylerdi. İşin daha garip ve ilginç yanı ise, Horasan`dan geldiklerini iddia eden bu insanların yine büyük çoğunluğu; biri Hazar denizi`nin güneydoğusunda “Horasan” adıyla bir eyaleti, Erzurum`a bağlı bir “Horasan” kazasının ve Güney Kürdistan`da bu adla anılan bir yerleşkenin bulunduğunu bilmeden, sözkonusu söylemi tekrarlayıp dururlardı.

Sale!

Türk Halk Müziği Solfejine Giriş

10,00 9,00

İçindekiler :

– Kullanılanı Bazı İşaretlerin Anlamları ve Kısaltmalar
– Müzik
– Türk Müziği
– Bölüm 1: Makamlar
– Bölüm 2: Usuller

Sale!

Türk Halk Müziğinde Türler

20,00 18,00
Çalışmamız, “tür” teriminin kapsamı ışığında “Türk Halk Müziği”ni sınıflandırma çalışması olarak nitelendirilebilir.
Sale!

Klasik Gitar için 30 Türkü Düzenlemesi

17,00 15,30

Bu kitapta topladığım ezgilerin düzenlemeleri uzun yılları almıştır. Söz konusu çalışmaların ortaya çıkma nedenlerinden biri, seksenli ve doksanlı yıllarda piyasada nota bulmakta çekmiş olduğum güçlük; bir diğer nedeni de çevremdeki insanlara klasik gitar için yazılmış eserlerin hitap etmeyişidir. Yapmış olduğum düzenlemelerin, gitara yeni başlayanlara katkı yapabileceği umudu ile elinizdeki bu kitapçık oluşturulmuştur. Saygılarımla…

Ahmet Cemal Ediboğlu

Sale!

20. Yüzyıl Aşık Şiiri Geleneğinde Kadın Aşıklar

12,00 10,80

Bu kitap, kadın âşıkların, âşık şiiri geleneği içindeki durumlarını ve âşık şiirine katkılarını incelemektedir. Eserde âşık tarzı şiir sanatının bakış açısından kadın âşıklara bakmak suretiyle incelemeler derinleştirilmekte, kadın âşıkların, âşık şiiri geleneği bağlamında sanatçı kişilikleri değerlendirilmektedir. Kadın âşıkların âşık sanatına başlamaları, âşıklıkları, usta – çırak geleneği ile ilgileri gibi veriler değerlendirilmekte ve şiirlerinden yola çıkılmaktadır. Burada adı geçen isimler kadın âşıkların gelenek içindeki durumlarını belirlemek için örnek olarak seçilmişlerdir.

Kimi zaman ailesinde tanınmış âşıkların bulunmasıyla saz ve söz meclisleriyle küçük yaştan tanışma imkânı bulmuş, kimi zaman da saza el sürmesine, şiirlerini çevre ile paylaşmasına izin verilmemiş olan kadınlar son yıllarda ‘er meydanı’ âşıklar meclislerinde boy göstermeye başlamışlardır. 20. yüzyılda âşıklık geleneğinin içinde bulunduğu değişim-dönüşüm kadın âşıkların lehine olmuştur. Kadın sanatçı sayısının eski yüzyıllara oranla fazla olması ve âşık şiirinin hemen her çağı gibi bu çağın da kendi özelliklerini göstermesi ve usta kadın saz şairlerinin yetişmiş olması sebebiyle konu 20. yüzyıl kadın âşıkları olarak belirlenmiştir.

Kadınlar, sözlü şiir geleneğinde merkezî öneme sahip isimsiz halk sanatkârları, sözlü geleneğin en önemli icracısı ve aktancisıdırlar. Ancak sözlü şiir sanatına âşık olarak katkıları yakın zamana kadar gereken ilgiyi görmemiş ve eserleri çoğu kez anonim halk şiiri hanesine yazılmıştır.
(Arka Kapak)

Elazığ Müzik Kültürü 1 – 2

Elazığ-Harput Müziği, deyim yerinde ise tam bir Türk Müziği Harmanı’dır. Öyle ki, Türk Müziği’nin ana damarlarını belirleyen eser çeşitleri, Elazığ-Harput Havaları içerisinde de mevcuttur. Hem de hatırı sayılır nitelik ve nicelikte.
“Şarkı, Türkü, Hoyrat, Gazel
Nağmeleri sade, güzel
Türk Müziği sever isen
Bir de bir gün Harput’a gel”
Yukarıdaki dörtlüğüm bu fikri biraz daha açıklıyor sanırım.
Yöre havalarının ülkemiz müzik kültürü içerisindeki önem ve değerine gelince; zaten ulusal ve yöresel birçok sanatçı ve araştırmacının uzun yıllar ötesinden günümüze uzanan bilimsel yazı ve yorumları, bu durumu çok açık olarak tespit ve teslim etmiştir. Hakikaten ritmik hoyratları, mayası, divanı, şirvanı, peşrevi, çalgıları, gazelleri, çaydaçırası, versağı, müstezatı, muhalifi, tecnisi, oyun havaları, tasavvuf eserleri ile Elazığ Yöresi; ülkemiz müzik kültürünün en önemli ve en özgün kalelerinden biridir.
Evvelce Salih Turhan’la beraber yazdığımız ve Elazığ Belediye’since 2009 yılı şubat ayında bastırılan “Elazığ-Harput Havaları” külliyat kitabımızda, yöreye ait toplam 335 eserin notası ve standart güftesi yer almıştı.
Fakat yöre müziği, hem nağme hem de güfte yönünden çok dinamik ve canlıdır. Mahalli Sanatçıların bu alanda sanki dokunulmazlığı vardır. Aynı hoyratı-gazeli ve türküyü her sanatçı kendine göre yorumlar ve kendi seçtiği mani ve sözlerle icra eder. Bu nedenle de bazen aynı ezgiyi, değişik sanatçıların yorumu ile ayrı ayrı notaya almak zorunda kalmışızıdır. Gerçi yorumların tümünü notaya almak mümkün değil ise de, sözlerin tümünü metin olarak kitaplara almak mümkündür.
Kitap, mahalli sanatçıların kendine has bu özgün hallerine ve Elazığ’da mahalli musıkî yaşantısının geçmişine ışık tutmak amacıyla iki cilt olarak hazırlanmıştır. İkinci cilt, tamamen mahalli sanatçıların sanatsal ağırlıklı hayat öyküleri, hatıraları ile arşiv fotoğraflarına ayrılmıştır. Bu hayat öyküleri içerisinde, Harput’un hakikaten o büyüleyen musıkîsi ve folkloru hakkında çok ilginç, değişik ve heyecan verici bilgiler mevcuttur.
Kısaca ikinci ciltte son yüzelli yıllık bir dönemde yaşamış yüzlerce mahalli ses ve saz sanatçısı ile bazı ilgili kültürel şahsiyetlerin sanatsal yaşamları incelenmiş; değişik araştırma konuları, çok sayıda eski düğün-meşk ve konser fotoğrafı ile içerik desteklenmiştir.
Birinci ciltte ise; genel Elazığ müzik kültürü bilgileri yanında, yöre ezgilerinin tümünün yaşayan tam ve en doğru güftelerini bulacaksınız. Sanatçıların okuyuşlarından derlenen ve binlerce ses kaydından ve mevcut yazılı kaynaklardan kıyaslamalı olarak doğrulanan güftelerin kıta ve manilerinin karşısında, çoğu zaman okuyucularının ismi de belirtilmiştir. Ayrıca eser başlıklarının hemen altında kronolojik sıraya göre eserin kayda değer güfte derleyicileri, kaynak kişileri ve makam ve usûl bilgileri verilmiştir. Sayfa altlarında ise ezginin önemi, özellikleri vs. hakkında gerekli açıklama ve notları bulacaksınız. Bu açıklama ve notların sizleri bazen Elazığ-Harput Havaları konusunda çok çarpıcı ayrıntılara ulaştıracağını rahatlıkla söyleyebilirim.
Birinci ciltte toplam 339 adet Elazığ ezgisine yer verilmiştir. Bunlardan 294 adedi sözlü, 45’i ise oyun havası ve saz eseridir. Sözlü olanların 189’u türkü, 44’ü hoyrat ve uzun hava, 14’ü gazel ve 47’si ise tasavvuf eseridir.
İlave olarak 10 adet yöresel beste, 41 adet yakın bölge türküsü, 15 adet klasik gazel ve bazı ulusal kahramanlık türkülerimizin güftesi de yine bu ciltte yer almaktadır.
‘Elazığ-Harput Müziği’nin Tarihi Gelişimi’nden ‘Yeni Derlenmiş Türkü Hikâyeleri’ne; ‘Harput’ta Kürsübaşı Geleneği’nden ‘Harput Gazellerinin Türkçe Anlamı’na; ‘Harput Müziği Form Tanımları’ndan ‘Harput Müziği’nde Şiirler’e; ‘Elazığ’ın Ünlü Türküleri Listesi’nden ‘Örnek Harput Fasılları Listeleri’ne; ‘Elaziz Halkevi-1936 Notalı Derleme Listesi’nden ‘İshak Sunguroğlu’nun Notalı Derleme Listesi’ne; ‘TRT Repertuarındaki Elazığ Ezgileri Listesi’nden ’nden ‘Elazığ-Harput Müziği Hakkında Kitaplar’a; Elazığ Meşklerindeki Türk Sanat Müziği Fasıl Listeleri’nden ‘Elazığ Tarih ve Coğrafya Bilgileri’ne ve Gakgoş’un Tanımı’na kadar onlarca konu başlıklı bilgi-belge ve fotoğraf da, birinci cildin diğer içeriğini oluşturmaktadır.
Çalan-söyleyen, yöneten, araştıran, derleyen-notalayan ve özetle uzun yıllar kaynağından yetişen bir kültür gönüllüsü olarak, Harput-Elazığ Müzik Kültürü üzerine yeni, doğru ve güncel kitaplar yazılması ihtiyacını görmek, benim için elbette zor değildi. O halde;
“Kültürel bir uğraşı olarak işe başladım,
Zaman içinde uzmanlaştım,
Üzerime görev düştüğünü anladım,
Bu kitap böyle çıktı ortaya”… diyorum.
Hazırladığım bu kitapta da (yazarı bulunduğum “Elazığ-Harput Havaları” kitabında olduğu gibi), mevcut yayınlara oranla tam iki kat daha fazla Elazığ Türküsü yer almaktadır.
Sonuç olarak 25 yıllık bir araştırma sonucu 165 adedi tarafımızca ilk defa derlenip kayıtlara geçirilmiş toplam 340 eserlik Elazığ Havaları Güldestesi’nin güfte-metin ve inceleme bilgileriyle, onları nakış nakış işleyip günümüze ulaştıran mahalli sanatçıların hayat öyküleri ve hatıralarını kapsayan genel bir “Elazığ Müzik Kültürü” kitabından bahsediyorum.
Faydalı olması dileği ile…

Şemsettin TAŞBİLEK
Yük. Müh.
Araştırmacı Sanatçı

Sale!

Garip Bülbül – Neşet Ertaş (2 Kitap Takım)

70,00 63,00

Bin yıldan fazladır Anadoludaydılar. Özel ve ayırt edici yaşam biçimleri, inanç sistemleri, âdet ve geleneklerine dayalı özgün manevi evrenleri içerisinde yarattıkları değerler ve düşünceler ile tasavvufun temelinde yer alarak güçlü akımlar oluşturdular. Hak yoluna bağlı, sevgi, saygı, barış ve kardeşlik duygusuyla dolu engin gönülleri ile dört bir yanına dağıldıkları bereketli Anadolu topraklarının müzik kültürünü çağlar boyu yeniden inşa edip geliştirerek münhasır bir kültür hazinesi yarattılar.

Ulu Abdallar soyundan, ömrü gariplik ile bülbüllük arasında geçmiş, son nefesinde; sazımın emaneti diyerek yarattığı gönül mirasını teslim eden, ustalar ustası Muharrem Ertaşın benzersiz ozan oğludur Neşet Ertaş. Tıpkı babası gibi bir garip bülbül misali sürdüğü ömrü boyunca elinde sazı, dilinde sözü, yüreğinde aşkın közüyle, korun içine çekilen ateş misali, emeğini ozan bilgeliğinin ardına gizleyerek hep hayatı havalandırmış, yaşadığını söylemiş-söylediğini yaşamıştır. Engin gönlü, yalınkat yüreğinden taşan hüzünlü ve yanık ifadesi ile havalandırdığı türküleri, Anadolu tarihi kadar derin, Anadolu toprağı kadar bereketli, Anadolu kültürü kadar zengin, Anadolu insanı kadar içten, sade ve cömerttir. O, Anadolu toprağının vicdanı, yüz akıdır. Varılacak menzili insan olarak gördüğü nice zorluklarla dolu çileli ömrünü kat ederken, arif kişiliği, sanatsal dehası ve yarattığı emsalsiz gönül mirası ile insanlığa hizmet yolunda ışık olmuş, yaşadığı çağa damgasını vurmuştur.

Sale!

Türkünün Rengi

15,00 12,50

Bu kitapta, Çağdaş Türk Müziği’nin önemli bestecilerinden Erdal Tuğcular’ın modal bir anlayışla hazırladığı beste ve düzenlemelerinden oluşan 23 Türk eseri yer almaktadır. Piyano repertuvarında ‘Türk’ kaynaklı eser sıkıntısı çekenler için büyük bir boşluğu doldurması beklenmektedir.

Sale!

Doğu Karadeniz Bölgesinde Çepniler Ve Müzik

20,00 18,00

Bu çalışma ile Doğu Karadeniz Bölgesi’nin tarihsel süreçte yaşadığı büyük karışım içinde ayakta kalabilen bir topluluk olan Çepnilerin önemi belirlenmekte, bölgede yaşamış yaşayan diğer topluluklarla olan tarih içerisindeki etkileşimleri saptanarak günümüzdeki müzik kültürleri ve icra özellikleri ortaya konulmaktadır.

Sale!

Harput / Elazığ Türküleri

15,00 13,50

Kuruluşu Urartular öncesine dayanan, Osmanlı öncesi Anadolu beyliklerine merkezlik yapan bir şehir olan Harput’ta, çağlar boyunca özgün bir müzik mayalanıp gelişti. Gerek klasik Türk müziğinden, gerek halk müziğinden ilmekler alan ve onları bir sentez içinde kaynaştıran yöre müziği, gazelleri, divanları, müstezatları, tecnisleri, ağır türküleri, mayaları, hoyratları ve şıkıltımlarıyla günümüzde de özgün bir ada oluşturmaktadır.

Tahir Abacı, tarihî gelişimi içinde ele aldığı Harput müziğindeki ezgisel biçimleri, icra ortamlarını, içerik ve temaları, şiirsel yapıyı sentetik bir yaklaşımla irdeliyor. Alışılagelmiş derleme kitaplardan tamamen farklı, hem yazılı kaynaklara, hem geniş bir müzik arşivi bilgisine dayanan, benzerlerine az rastlanan bir inceleme kitabı. Kitap, ikinci baskısı için yazarı tarafından yeniden gözden geçirildi, genişletmeler ve eklemeler yapıldı.

Sale!

Gramofonlu Kahvehane

15,00 13,50

Eskiden Anadolu şehirlerinde “Gramofonlu Kahvehane”ler bulunurdu. Buralarda yeni çıkmış ya da eski taş plaklar çalınırdı. Bu kahvehaneler, yöre sanatçılarını da özendirir, onların “canlı” icralarının da yeri yurdu olur, hatta plak doldurmalarına vesile olurdu. Asıl “iş”i edebiyat olan şair ve yazar Tahir Abacının Radikal İki, Milliyet Sanat, Kaçak Yayın gibi gazete ve dergilerde yayımlanmış “memleketin şarkısı türküsü üstüne yazılar”ını toplayan bu kitap bizi o gramofonlu kahvehanelerin atmosferine götürüyor. Şarkıların evreni, türkülerin yeri yurdu, şiir ile şarkının kesişme noktaları, plakların serüveni, Anadolu şehir müziği, Dicle-Fırat müzik havzası, Yeşilçam şarkıları, müziğin kadınları, Vatan Sevdiren Mızrap: Tanburî Cemil Bey, Mağrur Tını: Udî Nevres Bey, Ölümsüz Ses: Celal Güzelses, Kaynaktaki Ses: Erzincanlı Hafız Şerif, Çılgın Mızrap: Malatyalı Fahri, Uzun Hava Okuyan İstanbullu: Neriman Altındağ Tüfekçi, Saklı Anadolu Efsanesi: Enver Demirbağ, İbrahim Tatlıses, Ahmet Kaya… Müziğin keyifle okunan “hikâye tarafı”nı anlatırken, geniş bir alanda dolaşan, müzik ekseninde ülkenin toplumsal serencamına da tanıklık eden, belleğe katkı yaparken ip uçları da veren denemeler toplamı…

Sale!

Tahir Türküler Türk Halk Müziği Seçmeler 3

10,00 8,00

# Gele Gele Geldik / Urfa / Tahir Oturan (Kaynak & Besteci)
# Hem Okudum Hemi de… / Çorum / Ali Ciyez (Kaynak & Besteci)
# Islamoglu / Afyon / Cemal Altinigne (Kaynak & Besteci)
# Yörü Bre Çiçek Dagi / Sarkisla / Asik Ali Izzet Özkan (Kaynak & Besteci)
# Alli Durnam Bizim Ele… / Kirikkale – Keskin / Haci Tasan (Kaynak & Besteci)
# Top Yatagin Önü Gayfe / Aydin / Selahattin Tekakçe (Kaynak & Besteci)
# Asamadim Su Daglarin… / Eskisehir / Selahattin Tekakçe (Kaynak & Besteci)
# Çay Içinde Adalar / Urfa / Tahir Oturan (Kaynak & Besteci)
# Gönül Gurbet Ele Varma / Gaziantep / Hüseyin Kirmizigül (Kaynak & Besteci)
# Asagidan Gelir Eli Develi / Sivas – Zara / Muzaffer Sarisözen
# Bagisla Sevdigim… / Kirsehir / Neset Ertas (Kaynak & Besteci)
# Dön Beri Dön / Urfa / Bakir Yurtsever (Kaynak & Besteci)
# Gine Gördüm Elif Kizin… / Akdagmadeni / Nida Tüfekçi (Kaynak & Besteci)
# Karanfil Ocak Ocak / Nevsehir / Necati Coskun (Kaynak & Besteci)
# Kayada Yatan Oglan / Ankara / Yagcioglu Fehmi Efe (Kaynak & Besteci)
# Hele Yar Zalm Yar / Diyarbakir / Celal Güzelses (Kaynak & Besteci)
# Gidin Bulutlar Gidin / Kütahya / Hisarli Ahmet (Kaynak & Besteci)
# Bagda Gülü Budadim / Ankara / Rifat Balaban (Kaynak & Besteci)
# Basinda Altin Para / Diyarbakir / Izzet Altinmese (Kaynak & Besteci)
# Havuzun Basinda… / Çankiri / Ahmet Altuner (Kaynak & Besteci)
# Ates Attim Samana / Manisa / Hasan Avci (Kaynak & Besteci)

Sale!

Gerdaniye Türküler Türk Halk Müziği Seçmeler 4

10,00 8,00

# Dost Eline Giden Derman / Malatya / Ibrahim Emici (Beste)
# Kirim’dan Gelirim / Rumeli / Kemal Altinkaya (Beste)
# Al Almanin Dördünü / Malatya / Necati Coskun (Beste)
# Uca Daglarin Basinda / Erzurum / Mustafa Hossu (Beste)
# Kaleden Kaleye / Adiyaman / Abdül Kadir (Beste)
# Cabur Dagdan… / Urfa / Mustafa Savas (Beste)
# Penceresi Yesil Perde / Konya / Çopur Ahmet (Beste)
# Odasina Girdim… / Diyarbakir / Celal Güzelses (Beste)
# Evlerinin Önü Yoldur / Urfa / Mehmet Çelikkanat (Beste)
# Derdim Çoktur… / Erzincan / Ali Ekber Çiçek (Beste)
# Benüsene Gideyim / Diyarbakir / Cemil Deger (Beste)
# Cezayir’in Harmanlari / Bursa / Hüsnü Ortaç (Beste)
# Bin Derdim Vardi / Maras / Müslüm Aydogdu (Beste)
# Salina Salina / Denizli Sarayköy / Muzaffer Sarisözen (Beste)
# Asagidan Gelen de / Bilecik / Ridvan Çor (Beste)
# Cemilemin Gezdigi / Denizli / Hüseyin Aktekin (Beste)
# Benden Selam Olsun / Kastamonu / Ihsan Ozanoglu (Beste)
# Çelik Pazari / Erzurum / Farik Keleli (Beste)
# Kirklar Daginin Düzü / Diyarbakir / Hafiz Celal Sevimli (Beste)
# Antalya’nin Mor Üzümü / Antalya / Nimet Balkan (Beste)
# Bulut Gelir Seher Ile / Rumeli / Kemal Altinkaya (Beste)
# Daglar Basi Olaydim / Kerkük / Abdurrahman Kizilay (Beste)