91–108 / 138 sonuç gösteriliyor

Sale!

Türküye Girmeden Önce

22,00 19,80

Üç yıllık titiz bir çalışmanın ardından meydana getirilen bu kitap, Türk Halk Müziğine hizmetten başka bir amaç güdülmeden yazılmıştır. Türk Halk Müziğini yeni öğrenmeye başlayan veya geliştirme aşamasındaki herkesin faydalanabileceği bir eserdir.

Sale!

Direnişle Piyasa Arasında: Alevilik ve Alevi Müziği

15,00 13,50

Alevi kimliğinin önemli unsurlarından olan Alevi müziğinin bir yandan önemli bir mücadele alanı olduğundan bir yandan da metalaşıp sektörleşen bir alan haline geldiğinden söz edebiliriz. Alevi pratiği üzerinden de müziğin nasıl bir kimliğin haykırışı olabileceği vurgusu önem kazanmaktadır. Evet. Alevi müziğinin sektörleştiği ve bu sektörün giderek alt dallara yarılarak büyüdüğü doğrudur. Hemen her sanatçının çıkardığı yeni albümde bir Alevi parçası okumasından bağlama üretip satmaya, bağlama çalmayı öğreten dershanelerden türkü barlara kadar, Türkiye’deki müzik piyasasından önemli bir paya sahip olmasıyla bir sektördür.

Sale!

Sarı Zeybek

17,00 15,30

Bu çalışma, daha çok eğitici yönde düşünülerek hazırlanmış on dört Türk halk ezgisi düzenlemesi ve bir Türk halk ezgisi teması üzerine on iki varyasyondan oluşan on beş parçalık bir piyano
albümü niteliğindedir. Çalışmanın amacı, piyano eğitimi kapsamında ele alınan farklı teknik konulara paralel olarak kullanılabilecek, Türk halk müziği kaynaklı ve ağırlıklı olarak orta seviyeye yönelik bir kaynak oluşturmaktır. Diğer bir deyişle çalışmanın amacı Türküleri piyano ile çaldırmak değil, kaynağını Türk halk ezgilerinden alan eğitici piyano parçaları çalma olanağı sağlamaktır. Çalışmanın, öğrencilerin teknik ve müzikal gelişimine, Türk müzik eğitimi ve eğitsel piyano repertuarının zenginleştirilmesine katkıda bulunması dileğiyle…

Sale!

Tüm Türküler – En Geniş Türkü Sözleri Arşivi

25,00 22,50

Türküler, yaşadığımız bu coğrafyanın kara toprağı, buz gibi suyu, yakan güneşi, titreten yeli, gibidir. Türküler bizi bize yaşatan nağmelerdir. Kimi zaman şehrin kalabalığında eski bir dost, kimi zaman da çalınır bir türkü hayatımızın bir anında dudaklarımızda, bağlamamızın gitarımızın tellerinde, mırıldanmalarımızda, radyolardan yükselen seslerde… İşte bu kitap, o tanıdık dostların bir albümü gibi hatırlatmak üzere hazırlandı sizi size… Av. Selami Yücel

Sale!

Anılarla Sarılmış Bir Yaşam

14,00 12,60

Anadolu’nun en ortak, en birleştirici, en kutsanmış müzik aygıtı sazdır. Aşık denen az ustaları da kutsanmış kişilerdir. Anadolu insanının evinde onlar için her zaman hazır bir köşe vardır. Alevi ritüelinde, sazı ve ustasını kutsamak aynı zamanda dinsel ritüelin bir parçası haline gelmiştir. Ve sevgiyi kutsamıştır bir ritüel. Sevgiyi, insan sevgisini alıp en yüce mertebeye oturtmuştur.

Sale!

Folklor ve Türkülerimiz

27,50 24,75

Folklor, bir toplumu diğer toplumlar arasında söz sahibi kılacak özelliktir; başka kimseye benzememe ve kendine has bir şahsiyete sahip olma özelliği. Toplumu birbirine bağlayan en ateşli folklor ünitesi türkülerdir. Milletler, türkülerini hayatlarıyla yaratır, onunla bezer ve işlerler.

Sale!

Alevi-Bektaşi Kültüründe Kırklar Semahı

19,00 17,10

“Bu kitap, Günümüz etnomüzikolojisinin, müziği yalnızca derleyip, notalamayı değil; dilini araştırarak kültürleri anlamayı; kültürel değerleri nasıl yansıttığını bulmayı ve müziği kendi kültürel bağlamına yerleştirmeyi hedeflediği göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Alevi – Bektaşi inancının müziğe yansıması ve her bölgeden örneklenen Kırklar Semahı’nın müzikal yapı özelliklerinin incelenmesini içeren kitapta, arşiv malzemelerini sunmaktan ziyade, Alevi – Bektaşilerin dinsel inançları doğrultusunda gerçekleştirdiği söz-müzik dans üçlüsünden oluşan Kırklar Semahı’nın inançsal ve yerel müzik karakteristliğinin tespit edilmesi amaçlanmış, çeşitli öğeleri incelenmiş, icrasındaki kendine özgü yerel karakteristliği sorgulanmıştır.

Kırklar Semahı’nda, sözü edilen yerel müzik karekterlerinin oluşmasında en büyük etken, birlik düşüncesini temsil eden söz ezgilerin, farklı bölgelerde yaşayan Alevi – Bektaşi topluluklarında, farklı müzikal bileşenlerle ele alınmasıdır. Bu durum müziğin; dizi, ezgi, ritim ve form yapıları bakımından birbirinden farklı beğenilere inşa edildiğini kanıtlamakta ve Alevi – Bektaşi müziğinin tek, türdeş ve yekpare olmadığını ortaya koymaktadır. “Yok bir sürek binbir” deyişini ilke edinen Alevi – Bektaşiler, müziklerini de bu ilkeden hareketle, farklıklara izin verecek şekilde düzenlemişlerdir. İncelen Kırklar Semahları’nda tespit edilen yerel farklılıklar da bunun en belirgin göstergesidir.”

Sale!

Notalarıyla Türkülerimiz Ve Hikâyeleri

18,00 16,20

Türkülerimiz gerek ezgileri, gerekse sözleriyle milli kültürümüzün en zengin, sanat yönünden de en seviyeli ürünleridir.

Meşhur Olmuş Türkülerimiz – 2.Cilt

1956 yılında Elazığ’da doğdu. Liseyi Elazığ’da, yüksek okulu Ankara’da bitirdi. 1982 yılında TRT Erzurum Radyosuna ses sanatçısı olarak girdi. 5 yıl sonra 1987 yılında Kültür Bakanlığı Ankara Devlet Türk Halk Müziği korosuna naklen tayin oldu.

Meşhur Olmuş Türkülerimiz

1956 yılında Elazığ’da doğdu. Liseyi Elazığ’da, yüksek okulu Ankara’da bitirdi. 1982 yılında TRT Erzurum Radyosuna ses sanatçısı olarak girdi. 5 yıl sonra 1987 yılında Kültür Bakanlığı Ankara Devlet Türk Halk Müziği korosuna naklen tayin oldu…

Sale!

Bağlama Metodu 1 (Pozisyonlarla Kısa Sap)

40,00 36,00

Bu metotta yer alan tüm teknik çalışmalar,yıllarca bireysel ve toplu bağlama öğretiminde,çeşitli yaş ve meslek grubundaki sayısız kişilerle çalışılmış,sonuçları değerlendirilmiş,değişiklikleri yapılarak son haline getirilip bu kitapta toplanmıştır.

KONU BAŞLIKLARINDAN BAZILARI;

• Metod bilgileri
• Bağlama ailesi ve bağlamanın tanımı
• Oturuş ve bağlamanın tutuşu
• “Re” notası ve bağlı sekizlik tartım kalıbı
• “Mi” notası • Dörtlük notası
• Bağlı bir sekizlik iki on altılık tartım kalıbı
• Bağlı iki on altılık bir sekizlik tartım kalıbı
• Bağlı dört on altılık tartım kalıbı.

Sale!

Bağlama Metodu-1 (Pozisyonlarla Uzun Sap)

40,00 36,00

Bu metotta yer alan tüm teknik çalışmalar, yıllarca bireysel ve toplu bağlama öğretiminde, çeşitli yaş ve meslek grubundaki sayısız kişilerle çalışılmış, sonuçları değerlendirilmiş, değişiklikleri yapılarak son haline getirilip bu kitapta toplanmıştır.

Sale!

Elazığ Harput Müziği

35,00 31,50

Türklerin Anadolu’daki en eski şehirlerinden biri olan Harput; müzik kültürü açısından da özel bir bölgedir. Kürsü başları, bağlar, bahçeler, kaya ve havuz başları yöre sanatçısının gönlündekini dile getirdiği geleneksel sahnelerdir. Harput müziği; çalgıları, makamları ve icrâ sırasındaki kuralları ile de Türk müziği içerisinde ayrı bir zenginlik oluşturmaktadır. Her makamın, kendi içerisinde mutlaka bir gazeli, hoyratı ve kırık havası vardır. Bu makamlar arasındaki geçişler de belirli kurallara bağlıdır. Bu çalışmada; Harput müziğinin kökeni, yapısı ve icrâsı konusunda bilimsel incelemeler sonucunda rasyonel yorum yapmak amaçlanmıştır. Harput müziğinde diğer bölgelerde olduğu gibi söz ön plandadır. Yörede bir dönem Müslümanların çalgı çalmasının yasak derecesinde hoş görülmemesi sebebiyle çalgı ile uğraşanların büyük çoğunluğu gayrimüslimlerdir. Harput türkü, şarkı ve uzun havalarını icra edenler ise, genellikle hafızlıktan gelen Müslüman Türklerdir. Bu çalışmada; Harput müziğinin kökeni, yapısı ve icrası konusunda incelemeler neticesinde bilimsel yorum yapmak amaçlanmıştır. Fakat konu Harput müziğinin günümüzdeki en iyi icracılarından olan Enver Demirbağ’ın repertuarı ile sınırlı tutulmuştur. 130 adet Harput ve Elazığ türküsü değişik icraları ile birlikte notaya alınarak çeşitli yönleriyle incelenmiştir.

Sale!

Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş

27,00 24,30

Halkbilimi, hem bir beşeri bilim ve hem de bir sosyal bilimdir. Aynı zamanda bir “davranış” bilimidir. Halkbilimi, bir topluluğun geleneksel ve anonim dünya görüşünü ve bunun dışavurumları olarak kabul edilen, söze, harekete ve nesneye dayalı olarak ifade edilen her türlü anlamlı formu ve bunların oluşumları, geliştirilip ve pekiştirilmelerine yönelik iletişim olaylarının içinde konu edildiği bir bilim alanıdır. Bu bağlamda, bu kitapta halkbilimi alanı ile ilgili temel bilgiler, alan araştırması tekniklerinin öğretilmesi, halkbilimi tarihinde ortaya çıkmış ve iz bırakmış bütün kuramların temel kavramları, modelleri ve bunlara getirilen eleştirileri, halkbilimi alanında gelişme ve değişmeler ortaya konmaktadır.

Sale!

Diyarbekirli Udi Yervant Bostancı “Ula Fille Hoş Geldin” (CD’li

21,00 18,90

Diyarbakır (Dikranagert) el sallıyor uzaktan

Koşup da yanına varasım gelir

Hasret kokan o sevdalı kucaktan

Başımı yaslayıp yatasım gelir.

Yervant Bostancı, udun büyük ustalarından biri. O, Diyarbakırlı bir Ermeni. Xançepek’te, “Gâvur Mahhallesi”nde doğmuş. Babası Kekê Yaqo’nun hüzünlü sesini dinleyerek, düğünlerde darbuka çalarak tanıştığı müziğin derinlerine dalmış. Bağlaması, cümbüşü, Celal Güzelses’i, Kürtçesi, Ermenicesi, Türkçesi ile Diyarbakır’ın müzik kültürünü hatmetmiş.

1976’da İstanbul’a, 1992’de ABD’ye göç eden Udi Yervant, bu kitabın çıktığı günlerde Diyarbakır’a geri dönüyor.

Elinizdeki kitap, Diyarbakır’ın kendine mahsus müzik kültürünün, Ermeni mahallesinin, hayatın bütün cepheleriyle 1950’lerden 1970’lere “eski” Diyarbakır’ın, Kürt-Ermeni gündelik ilişkilerinin, puşiciliğin, esnaf muhabbetinin hikâyesi… Tabii eksen, Udi Yervant’ın hüzünlü ve neşeli hayat hikâyesi.

Yıllar sonra tekrar Diyarbakır’a döndüğünde, onu havaalanında “Ula fılle hoş geldin!” diye karşılayan Şeyhmus Diken’in hemşehri kaleminden.

Sale!

Türkülerin İsyanı

30,00 27,00

Türkülerin İsyanı: Türkülerimiz su gibidir. Deniz olur dalgalanır, nehir olur şahlanır. Bazen karlı dağ olur geçit vermez. Solmayan kır çiçekleri, yaban gülü gibi arı, duru ve yalınkattır. Zalim felek, gurbet, ayrılık, gönül onunla bütünleşir “Kadrin bilmeyenler alır eline / Onun için eğri biter menekşe” dizeleriyle değer vermeyi, “Canım esirgemem billahi senden / Götür sat pazara kölem var deyi” söyleyişiyle de sevgiye olan sadakati dile getirir. Düşündürür, güldürür, ağlatır, sevindirir. O, gönülün aziz dostu, duygu ve düşüncenin aynasıdır.
Biz de onun için düştük türkülerin ardına. Az gittik uz gittik, günler ayları, aylar yılları kovaladı. Sevdamız her gün biraz daha arttı. Ekmeğimiz, ekmek kapımız oldu türküler. Gönlümüz türküyle doldu. Çaldık söyledik. Güzellikleri onlarla yaşadık. Elbette onlara olan borcumuzun bedelini ödemek gerekirdi. Türkülerin İsyanı onlara olan minnet borcumun bedeli olarak kaleme alındı.

Türkülerimizin çoğuna, raflardaki tozlu kitaplar gibi hiç el değmemişti. Hepsinin yeniden incelenmesi gerekirdi. Türkü sözlerindeki yanlışlıklara gönlümüz rıza göstermedi. İçimizde büyüdükçe büyüdü. Sonunda taştı. Elimizin erdiği, gücümüzün yettiği kadar söz sakatlıkları, yanlışlıklar ve haksız sahiplenmeler tespit edilerek ilgililerin bilgisine sunuldu.

Bu çalışma “Cim karnında bir noktadır” Başlangıçtır. Dilerim bu başlangıç halk müziğimizin yeniden yapılanmasına, birtakım tartışmaların, kavram kargaşasının sona ermesine, söz yanlışlıklarının düzeltilmesine, kıstas ve kriterlerin belirlenmesini sağlayacak çalışmalara vesile olur.

Sale!

Saz Şairleri

40,00 36,00

Türk dünyasında yalnız okur-yazar olmayan halkın değil, günümüzde aydın kitlenin de zevk alarak okuyup dinlediği bir aşık edebiyatı gerçeği vardır. Aşık edebiyatı ile saz şairlerine has şiir tarzı kastedilmektedir. Özellikle XVI. yüzyıldan sonra memleketimizde yetişen saz şairlerimiz, kendimize has edebi zevk ve gelenekleriyle bu edebiyatımızı günümüze kadar taşımışlardır. Ord. Prof. Dr. M. Fuad KÖPRÜLÜ, TÜRK SAZ ŞAİRLERİ adlı eserinde, bilimsel verilerden hareketle, saz şairlerimizi tanıtmakta ve eserlerinden örnekler sunmaktadır. TÜRK SAZ ŞAİRLERİ, aşık edebiyatı alanında yapılmış, yol açıcı nitelikte ilk bilimsel çalışmadır.