14 sonuç gösteriliyor

Müziğin Kökeni Üzerine

Müziğin etimolojisi, ontolojisi, tanımı, oluşumu, bağlamları ve işlevleri üzerine bir değerlendirme

Sale!

Müzik Ansiklopedisi

350,00 315,00

Ülkemizdeki Müzik kulaktan öğrenilir görüşü nedeniyle, 1961 yılında Ragıp Gazimihal tarafından hazırlanan Musiki Sözlüğü, Türkiye`de bu konuya eğilen tek kapsamlı kitap olarak uzun yıllar müzikçiler ve müzikseverlerin başvuru kaynağı oldu. Ta ki 2002`de Ahmet Say bize Müzik Sözlüğünü armağan edene kadar…Şimdi ise Ahmet Say, bilgisini Sözlük çalışmasının tecrübesi ile yoğurarak bir adım daha ileri gidiyor ve bizlere 10000 madde, 3000 çizim ve nota örneği içeren üç ciltlik dev bir müzik ansiklopedisi sunuyor. 2111 sayfalık bu dev eserde; besteciler, yorumcular, eserler, çalgılar, kavramlar gibi müzikle ilgili her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca opera ve baleden Türk halk müziğine kadar tüm müzik türlerinin yanı sıra ülkelerin müzik kültürleri ve müzik eğitimi ile ilgili detaylı bilgileri de bulabileceğiniz bu kitap, sadece müzikçilerin değil, müzikle ilgilenen herkesin kaynak olarak kullanabileceği bir yapıt olma özelliği taşıyor.

Kıvrım – Leibniz ve Barok

Deleuze`ün son kitaplarından biri olan Kıvrım , onun felsefe tarihi çalışmaları içinde apayrı bir yere sahiptir. Deleuze, felsefe tarihçiliğini portre sanatına benzetir; bir filozofun kavramsal portresini yapmaktır önemli olan. Ama Kıvrım , kendi rengini bulmuş bir filozofun kitabıdır aynı zamanda. Leibniz`in Barok filozof olarak, sonuza giden kıvrımın filozofu olarak portresi, Deleuze`ün olay felsefesinin özgün renkleriyle boyanır. Kıvrım her yerdedir; ruhta ve bedende, organik ve inorganik maddede, noktaya değil bükülmeye dayanan matematikte, çizgiden değil eğriden yola çıkan fizikte, mimarlıkta, resimde, müzikte, çağdaş sanatta… Kıvrımın sonsuz çizgisi, yaşamın olay olduğu her yerde, yeni tekillikler üreterek, farkları çoğaltarak uzayıp gider. Deleuze`ün kitabı, Leibniz`in kıvrımlarla dolu peruğundan Leibnizciliğin kapısız penceresiz karanlık odasına yükselirken, bu sonsuz çizginin ardından koşmaktadır. – Hakan Yücefer

Sale!

Perikles ve Verdi – François Chatelet`nin Felsefesi

7,00 6,30

Bu kitap bir konuşma metninden oluşuyor. Perikles ve Verdi arasında nasıl bir bağ kurmak mükündür? M.Ö` nün Atina demokrasisi ile 19. yüzyıla ait bir müzisyenin birbirine bağlanması ne demek? Bu iki ayrışık tarihin üst üste gelmesi ne demek? Bu çok önemli gibi duran bir yaklaşım. Pozitivist bir anlayışın tamamen dışında duruyor. Tarih, ilerleyip geride bırakanlarla işlemekten çok üst üste gelmelerle işliyor. İkisini birleştiren çizgi nedir öyleyse?

Sözden Müziğe: Şairler ve Bestecileri

(Salı Toplantıları 2009)
Besteci şiiri nasıl seçer? Seçtiği şiirden bestesine ne türlü katkı yapmasını bekler? Şiir mi besteciyi etkiler, yönlendirir? Şair, şiirinin bestelenmesini nasıl karşılar? Şiirinin başka bir evrene taşındığını mı düşünür, şiirinin etkisini artırdığını mı? Sonuçta şairin ve bestecinin memnun oldukları ya da olmadıkları şeyler nelerdir?

Bunlara ve benzeri sorulara Yapı Kredi Kültür Merkezi’ndeki edebiyat etkinlikleri çerçevesinde düzenlenen Salı Toplantıları’nda yanıtlar arandı, tartışmalar yapıldı.

Beş hafta süren şair-besteci buluşmalarında Hilmi Yavuz-Gönül Paçacı, Lâle Müldür-Selim Atakan, Tarık Günersel-Selman Ada, Oruç Aruoba- Mehmet Nemutlu, Güven Turan-Meliha Doğu-duyal ikilileri, Hasan Ersel’in moderatörlüğünde verdikleri örnekler ve yaptıkları yorumlarla, hayata şiir-müzik birlikteliğinden yeni pencereler açmaya çalıştılar.