37–54 / 64 sonuç gösteriliyor

Opera Tarihi Cilt 1

Eserin bu ilk cildi, operanın uzak geçmişteki ilkel izlerinden başlayan gelişimini XIX. yüzyıldaki Wagner dönemine kadar incelerken, her dönemin dünya çapında ün yapmış bestecilerini ve belli başlı eserlerini de içermektedir. (Arka Kapak`tan) Bu ciltte, Jacopo Peri`denn (1651-1633) Richard Wagner döneminin (1813-1883) sonuna kadar devam eden süre içindeki sanatçılardan yalnız 73 besteci ile gerekli libretistler ve 66 kadar operanın librettoları incelenmiştir. Opera sanatını geliştirip olgunlaştıran yüzlerce opera arasından seçilerek librettolarıyla birlikte incelenmiş olan bu eserler, uluslararası değerdeki opera repertuvarının sık sık oynanmakta olan eserleridir. Opera sanatının tarihi gelişim içinde değinilen mitolojik tipler ve serüvenler, tarihi kişiler ve olaylar hakkında, kitabın sonundaki açıklama notlarında ayrıca bilgi verilmiştir. Gerektikçe başvurulacak zengin kitaplıklardan yoksun olan ülkemizde, opera sanatının kronolojik gelişimini inceleyen bu kitabın, aynı zamanda opera kılavuzuna, ansiklopediye duyulan ihtiyacı da karşılayabilecek nitelikte düzenlenmesine özellikle gayret edilmiştir.

Sale!

Müziğe Giriş

22,00 17,60

Müziğe Giriş, Müziğin tekniğini, ses, frekans, renk, tını, diyez, bemol, ölçü, anahtar gibi basit terimlerden, armoni, müzik biçimleri, orkestra, partisyon okuma gibi daha heyecan verici alanlara kadar, pek çok başlık altında müziksevere tanıtıyor. Müzik örnekleri ve çalgı çizimleriyle zenginleştirilmiş kitabı izleyen okur, teknik ayrıntılar içinde kaybolmadan, bir eseri notasından izleyebilecek yeterli donanıma kavuşuyor.

Sale!

Müziği Anlamak Ansiklopedik Müzik Sözlüğü

30,00 24,00

İrkin Aktüze`nin “Müziği Okumak“ kitaplarına ek olarak hazırlanan bu ansiklopedik müzik sözlüğünde, ağırlıklı olarak Batı müziği terimlerine yer verilmiştir. Bazı geleneksel Türk müziği ve halk müziği terimleri, yabancı ülke halk müziği çalgı ve formları, caz ve pop türleri de kitaba alınmıştır. Önemli orkestra ve müzik kurumları da bulunduğu kitabın sonunda ise, ek olarak 3000 kadar Türk ve yabancı tanınmış besteci ve icracı, ünlü dansçı, koreograf, müzikolog, müzik yazarlarıyla eleştirmenler, caz ustaları, yabancı halk müziği ustaları ve uluslararası çok ünlü hafif müzik şarkıcıları, kısa bilgilerle yer almıştır.

Sale!

Müziği Okumak Cilt 5

25,00 20,00

Müziği Okumak isimli bu kitap . Irkin Aktüze`nin 1985 yılından günümüze kadar Uluslararası İstanbul Festivali`nin program kitapları için yaptığı parça açıklamalarını temel almaktadır. İrkin Aktüze ayrıca festival için yapılan ancak program değişikliği nedeniyle yayınlanmayan, çeşitli özel konserler ile radyo yıllarında hazırladığı programlan ve besteciler için önemli gördüğü bazı eserlerin yanısıra Türk bestecilerinin radyolarımızda, plaklarda ve konserlerde seslendirilen eserlerini de alarak kitabı zenginleştirdi. Kısa ya da ayrıntılı özgeçmişler bestecilerle ilgili kitaplarda bulunabileceğinden, 400 kadar bestecinin solo, oda müziği, orkestral, vokal, koral gibi her türde eserinin açıklamalarını içeren ve bu nedenle de çok geniş kapsamlı olan Müziği Okumak`ta, bestecinin yaşamındaki yeri ve bestelenmesinde etkin olan olayları ya da duyguları anlatmayı yeğlerken, az çalınan ve az tanınan besteciler için de birer özgeçmiş verildi.

Sale!

Müziği Okumak Cilt 4

25,00 20,00

Müziği Okumak isimli bu kitap, İrkin Aktüze`nin 1985 yılından günümüze kadar Uluslararası İstanbul Festivali`nin program kitapları için yaptığı parça açıklamalarını temel almaktadır. İrkin Aktüze ayrıca festival için yapılan ancak program değişikliği nedeniyle yayınlanmayan, çeşitli özel konserler ile radyo yıllarında hazırladığı programları ve besteciler için önemli gördüğü bazı eserlerin yanısıra Türk bestecilerinin radyolarımızda, plaklarda ve konserlerde seslendirilen eserlerini de alarak kitabı zenginleştirdi. Kısa ya da ayrıntılı özgeçmişler bestecilerle ilgili kitaplarda bulunabileceğinden, 400 kadar bestecinin solo, oda müziği, orkestral, vokal, koral gibi her türde eserinin açıklamalarını içeren ve bu nedenle de çok geniş kapsamlı olan Müziği Okumak`ta, bestecinin yaşamındaki yeri ve bestelenmesinde etkin olan olayları ya da duyguları anlatmayı yeğlerken, az çalınan ve az tanınan besteciler için de birer özgeçmiş verildi. Dördüncü ciltte yer alan besteciler: ÒMozart, Mudarra, Mudge, Mundry, Mussorgski, Myslivecek, Narvaez, Natra, Nielsen, Nin, Nishimura, Norgaard, Odak, Offenbach, Orff, Ortiz, Pachelbel, Padilla, Paganini, Paisiello, Paladilhe, Palestrina, Parish-Alvars, Pärt, Patterson, Peña, Penderecki, Pergolesi, Perotinus, Pescetti, Piazzolla, Picchi, Piccinni, Pierné, Piston, Ponce, Popper, Poulenc, Praetorius, Prokofyev, Psathas, Ptaszynska, Puccini, Purcell, Quantz, Rahmaninov, Rak, Rameau, Ravel, Rebel, Reger, Reich, Respighi, Rey, Reznicek, Rihm, Rimski-Korsakov, Rodrigo, Rolla, Rosauro, Rosenmüller, Rossi, Rossini, Rota, Roussel, Rovetta, Ruiz-Pipó, Sagreras, Saint-Saëns, Salieri, Salzedo, Sanz, Sarasate, Satie, Say, Saygun, Scarlatti, Schaeffer, Scheidt, Schnabel, Schnittke, Schoeck, Schönberg.

Sale!

Müziği Okumak Cilt 3

25,00 20,00

Müziği Okumak isimli bu kitap, İrkin Aktüze`nin, 1985 yılından günümüze kadar Uluslararası İstanbul Festivali`nin program kitapları için yaptığı parça açıklamalarını temel almaktadır. İrkin Aktüze ayrıca festival için yapılan ancak program değişikliği nedeniyle yayınlanmayan, çeşitli özel konserler ile radyo yıllarında hazırladığı programları ve besteciler için önemli gördüğü bazı eserlerin yanısıra Türk bestecilerinin radyolarımızda, plaklarda ve konserlerde seslendirilen eserlerini de alarak kitabı zenginleştirdi. Kısa ya da ayrıntılı özgeçmişler bestecilerle ilgili kitaplarda bulunabileceğinden, 400 kadar bestecinin solo, oda müziği, orkestral, vokal, koral gibi her türde eserinin açıklamalarını içeren ve bu nedenle de çok geniş kapsamlı olan Müziği Okumak`ta, bestecinin yaşamındaki yeri ve bestelenmesinde etkin olan olayları ya da duyguları anlatmayı yeğlerken, az çalınan ve az tanınan besteciler için de birer özgeçmiş verildi. Bu ciltte yer alan besteciler: Hacıbeyov, Haçaturyan, Haendel, Hanmemmedov, Hartmann, Hasselmans, Haydn, Henze, Hoffmeister, Holmboe, Holst, Honegger, Hook, Hovhannes, Howells, Hummel, Humperdinck, Işıközlü, İbert, İnce, İndy, İnfante, İppolitov,-İvanov, İreland, İves, Jacob, Janacek, Janitsch, Jarosh, Johansson, Jolivet, Jongen, Joplin, Kabalevski, Kalender, Karayev, Karkoschka, Katzer, Kerkchoven, Ketelbey, Kirchhoff, Kirchner, Klein, Kodallı, Kodaly, Kosma, Koşkin, Kreisler, Krumpholtz, Lalande, Lalo, Lang, Langlais, Lara, Lauro, Le Roux, Lecuona, Legnani, Legrenzi, Leo, Leoncavallo, Liadov, Ligeti, Lima, Lisle, Liszt, Llobet, Locatelli, Lully, Lutoslawski, Mache, MacMillan, Magnard, Mahler, Mainerio, Manav, Marcello, Marini, Martin, Martini, Martinu, Mascagni, Massenet, Mathieu, Matthews, McCabe, McLaughlin, McLeod, Mehul, Mendelssohn, Menotti, Mercadante, Merula, Messiaen, Mielczewski, Mignone, Milhaud, Milner, Mimaroğlu, Monahan, Monteverdi, Montsalvatge, Morales, Moreno-Torroba, Morlacchi, Morley, Mossi Mouret.

Sale!

Müziği Okumak Cilt 2

20,00 16,00

Müziği Okumak isimli bu kitap, İrkin Aktüze`nin 1985 yılından günümüze kadar Uluslararası İstanbul Festivali`nin program kitapları için yaptığı parça açıklamalarını temel almaktadır. İrkin Aktüze ayrıca festival için yapılan ancak program değişikliği nedeniyle yayınlanmayan, çeşitli özel konserler ile radyo yıllarında hazırladığı programları ve besteciler için önemli gördüğü bazı eserlerin yanısıra Türk bestecilerinin radyolarımızda, plaklarda ve konserlerde seslendirilen eserlerini de alarak, kitabı zenginleştirdi. Kısa ya da ayrıntılı özgeçmişler bestecilerle ilgili kitaplarda bulunabileceğinden, 400 kadar bestecinin solo, oda müziği, orkestral, vokal, koral gibi her türde eserinin açıklamalarını içeren ve bu nedenle de çok geniş kapsamlı olan Müziği Okumak`ta, bestecinin yaşamındaki yeri ve bestelenmesinde etkin olan olayları ya da duyguları anlatmayı yeğlerken, az çalınan ve az tanınan besteciler için de birer özgeçmiş verildi. Bu ciltte yer alan besteciler: Cabezon, Caccini, Cage, Casals, Castello, Castelnuovo-Tedesco, Casterede, Castrucci, Cavalli, Cernohorsky, Chabrier, Charpentier, Chausson, Cherubito, Chopin, Cilea, Cimarosa, Copland, Corelli, Couperin, Cowell, Crumb, Crusell, Czerny, Çaykovski, Dalvimare, Damase, Daniel-Lesur, Darmar, Debussy, Delerue, Delibes, Delius, Demiriş, Devienne, Diabelli, Domeniconi, Dondeyne, Desire, Donizetti, Doppler, Doqland, Dubois, Dukas, Duparc, Dupre, Durante, Durufle, Dusek, Dutilleux, Dvorak, Eben, Elgar, Enescu, Erdeli, Erkin, Falla, Faure, Feld, Franck, Françaix, Frescobaldi, Froberger, Furchheim, Gabrieli, Galuppi, Geminiani, Genee, Gerhard, Gershwin, Ginastera, Giordani, Giuliani, Glazunov, Glinka, Gluck, Godard, Godefroid, Göldberg, Goltermann, Gorecki, Gorzanis, Gounod, Granados, Gretry, Grieg, Grofe, Grosskopf, Guastavino, Gubaidulina, Guerrero, Guinjoan, Güneş.

Sale!

Müziği Okumak Cilt 1

25,00 20,00

Müziği Okumak isimli bu kitap, İrkin Aktüze`nin 1985 yılından günümüze kadar Uluslararası İstanbul Festivali`nin program kitapları için yaptığı parça açıklamalarını temel almaktadır. İrkin Aktüze ayrıca festival için yapılan ancak program değişikliği nedeniyle yayınlanmayan, çeşitli özel konserler ile radya yıllarında hazırladığı programları ve besteciler için önemli gördüğü bazı eserlerin yanısıra Türk bestecilerinin radyolarımızda, plaklarda ve konserlerde seslendirilen eserlerini de alarak kitabı zenginleştirdi. Kısa ya da ayrıntılı özgeçmişler bestecilerle ilgili kitaplarda bulunabileceğinden, 400 kadar bestecinin solo, oda müziği, orkestral, vokal, koral gibi her türde eserinin açıklamalarını içeren ve bu nedenle de çok geniş kapsamlı olan Müziği Okumak`ta, bestecinin yaşamındaki yeri ve bestelenmesinde etkin olan olayları ya da duyguları anlamayı yeğlerken, az çalınan ve az tanınan besteciler için de birer özgeçmiş verildi. Bu ciltte yer alan besteciler: Albinger, Adams, Aguado, Akın, Akses, Alfonso, Alnar, Altenburg, Anderson, Andre, Arel, Arne, Arnold, Atterberg, Ayala, Bacarisse, Bach, Balakiref, Baran, Barber, Barrios, Bartok, Başeğmezler, Beethoven, Bellini, Berg, Berio, Berkeley, Berlioz, Bernstein, Bertoni, Bizet, Bloch, Boccherini, Boismortier, Boito, Bolling, Bonnet, Borodin, Boulzes, Boyce, Böhm, Brahms, Briccialdi, Britten, Brosse, Brouwer, Bruch, Bruckner, Bull, Busoni, Buxtehude, Byrd.

Johann Sebastian Bach

Johann Sebastian Bach! Kısaca evrensel müziğin en yüce ismi diyebiliriz. Bu ismi yaşatmak ve ona hizmet etmek tüm müzisyenlerin görevidir. Bu kitap bir Türk pianisti tarafından, Bach hakkında bilgisini tazelemek veya daha derin araştırmalara yönelmek isteyecek genç müzisyenlere, müzikseverlere arkadaşça yardımcı olabilmek amacıyla yazıldı.

Sale!

İstanbul Oda Orkestrası ve Hamit Alacalıoğlu

5,00 4,00

Dört-beş yaşlarında ike annem babam, elimden tutup konserlere götürürlerdi beni. Bir küçük orkestra anımsıyorum on–on iki kişilik. Başlarında da ufak bir boylu bir adam vardı. Tatlı tatlı çalarlardı, süslü, kocaman salonlarda. Geçenlerde annemin eski resimlerini karıtırırken bir broşür geçti elime. Kapağındaki fotoğrafta baktım… Bu benim o zamandan beri hiç unutamadığım küçük orkestra… İstanbul Oda Orkestrası… Yöneten Dr. Hamit Alacalıoğlu…. Dikkatlice karıştırdım broşürü. Sanırım 63-64 yıllarında basılmıştı. O zamana kadar çaldıkları salonlar, çaldıkları eserler, aldıkları eleştirilerden pasajlar…

Flüt Metodu

Devlet sanatçısı Gülşen Tatu`nun genç flütçülere kendi bilgi ve tecrübelerini ana dillerinde sunmak amacıyla hazırladığı flüt metodu. İzmir`de doğan Prof. Gülşen Tatu, İzmir Devlet Konservatuarından mezun olduktan sonra aynı kurumda asistanlık yaptı. DAAD bursunu kazanarak gittiği Almanya`da Essen ve Freiburg Müzik Akademilerinde Prof. Rütters ve dünyaca ünlü Prof. Aurele Nicolet ile çalışıp Solistlik Diploması aldı. Daha sonra Prof. Nicolet`in teklifini kabul eden sanatçı, onun üç yıl boyunca asistanlığını yapıp aynı zamanda Güney Batı Radyo Senfoni Orkestrasındaki Solo-Flütist görevini sürdürdü. Eğitimci olarak kısa sürede göstermiş olduğu başarılı çalışmalar nedeniyle Karlsruhe ve Stuttgart Müzik Akademilerinden de teklif aldı ve bir süre her üç akademide doçent olarak çalıştı. 1986 senesinde Trossingen Müzik Akademisine Profesör olarak atandı. Aynı yıl İstanbul Senfoni Orkestrasına Solist Sanatçı olarak atanan Gülşen Tatu, şimdi bu görevini İzmir Devlet Senfoni Orkestrası Devlet Sanatçısı olarak sürdürmektedir. Avrupa ve Uzak Doğu ülkelerinde sayısız başarılı konserler veren, kayıtlar yapan Gülşen Tatu, ayrıca flüt kurslarında dünyanın birçok ülkesinden gelen öğrencileri yetiştirmektedir. Gülşen Tatu en önemli uluslararası flüt yarışmalarında ödüller almıştır: 1977 Prag/Çekoslovakya 1978 Freiburg/Almanya 1978 Stuttgart/Almanya SDR Televizyon Yarışması 1978 Paris/Fransa 1978 Markneukirchen/Almanya 1985 Kobe/Japonya Sanatçı, Türkiye`de verdiği flüt kursları ile genç flüt sanatçılarına destek olmaya devam etmekte, başarılı olanları yurt dışında eğitmektedir. İngiltere, Norveç, Macaristan Müzik Akademilerinde misafir profesör olarak kurslar veren sanatçı, 2004 yılında New York Flüt Derneği tarafından konserler ve seminerler vermek üzere davet edilmiştir. Manhattan School of Music, Mannes School of Music ve Juillard School of Music`de kurslar vermiştir. W. A. Mozart`ın tüm flüt konçertoları CD kayıtlarına ilave olarak, 2004 yılında flüt-gitar ikilisi için yeni CD çalışmalarını programına almıştır.

Sale!

Elit Bir Fahişenin Öyküsü

18,00 14,40

İçlerinden birinin, yaşamında gerçek bir aşk duyduğunu, bundan acı çektiğini, bundan öldüğünü öğrendim. Öğrendiğimi de okura anlattım. Bir görevdi bu. Bu sözler, Alexandre Dumas Fils`in, dünyaca meşhur Kamelyalı Kadın romanının son sayfasından… Verdi, elit bir fahişenin dokunaklı hikâyesini anlatan bu eserden aldığı ilhamla, tüm operaları arasında en çok sevilecek ve hatırda kalacak, birbirinden güzel ezgilerle dolu, meşhur La Traviata`sını bu romandan sonra besteledi. Ufuk Çakmak Elit Bir Fahişenin Öyküsü başlıklı incelemesinde, opera edebiyatının en ışıklı zirvelerinden birini teşkil eden bu yapıtı mercek altına alıyor. Yazar, La Traviata`nın müziksel ve dramatik bir analizini yaparken, okuru sanatın değişik türleri ve on dokuzuncu yüzyıl operaları arasında küçük gezintilere davet ediyor.

Günsüz Günce / Müziğin Çevresinden Esintiler

…Gerçekte bu kitap başlıyor sayılmaz. Bitiyor da sayılmaz. Başlıyor gibi görünüyorsa da bir yerde (1984), başladığı yer orası değil. Hiçbir yer. Bittiği yer de bir bitiş değil. Hiç olmazsa, bilebildiğimce, henüz değil. İkisinin arasındakilerse günlerin birbirini izleyişine uymuyor. Başlarmış gibi göründüğü yılın ardından gelen bölümler, yıllar önceden de olabilir, sonradan da. Adı üstünde: Günsüz Günce. Öyleyse, okura bir öneri: baştan sona okunması gerekmez bu kitabın. Sondan başa okunması da gerekmez. Oradan buradan okunması iyi olur. Ama her okur özgürdür bildiği, dilediği, alıştığı gibi okumaya. Okumamaya da. Okunmayacaksa, dilerim ki rafta dururken sırtı dışarıya doğru olsun kitabın. En azından adım görünür böylece…

Sale!

Other Words

10,00 8,00

New York`ta yaşayan ünlü bestecimiz İlhan Mimaroğlu, kitaplarını bugüne kadar sadece Türkçe olarak yayımlamıştı. İlk kez bu kitabında ABD`de İngilizce yazılmış yazılarını bir araya getirdi. Yazılar; gazete yazıları, program ve plak notları ile konuşma metinlerinden oluşuyor.

Geldim Gördüm Geçtim Gittim / Bir Özgeçmiş

Tarkovski`nin filminde adamın biri göz göre göre yakıyor kendini. Benzin döküyor üstüne başına, çakıyor çakmağı, cayır cayır yanmaya başlıyor herkeslerin gözü önünde. Bir de gramofon getirmiş. Yanarken Beethoven`in Dokuzuncu Senfonisi çalsın diye. Bozuk dönüyor gramofon. Bütün insanlar kardeştir. Yeni öğrendi bütün insanların kardeş olmadığını da o yüzden umutsuzluğa düşüp mü kendini ateşe verdi? Bilmiyor muydu bütün insanların kardeş olmadığını? Kimi üvey kardeştir, kimi bacanak, kimi elti, dünür, enişte, görümce… Olsa olsa bütün insanlar akrabadır. Akrep etmez akrabanın akrabaya ettiğini. Bunu da mı bilmiyordu?

Sale!

Ertesi Günce

10,00 8,00

Arka kapakta kitabı sattıracak sözler gerektiğine göre bu yolda bir çaba göstersem iyi olur. Reklamları örnek alsam? Sizi şaşırtacağız. Ben de sizi şaşırtmak istediğim için bakalım nasıl şaşırtacaklarmış. Giyim kuşam bir adam, deveye binmiş. New York sokaklarında geziyor. Şaşırdınız mı? Ne ki, kitabıma vereceğiniz paranın deve olacağını sanabileceğiniz için, sakınsam iyi olur bu örnekten. Aşkın rahminde gözü görmez balıklar gibiyiz. Pantolon satılabiliyorsa bu sözle, kitap niye satılmasın? Olmadıysa bunlar, kitabımın içindekileri sayıp dökmeye başlasam olacağı tutar belki. Neler yok neler! Var olmak ya da olmamak, dünyanın bir türlü gelmeyen sonu, ıslık çalan gökdelen, Kafokistan`da kopan kıyamet, beni alıp götürmeye geldikleri gün… Postmodern de var kitabımın içinde, sanatın işe yarayıp yaramadığı da var. Hele hele müzik de var. Pavarotti, Paul McCartney, İbrahim Tatlıses, Michael Jackson, Led Zeppelin, Mussolini`nin piyano çalan oğlu, oturma odası kertenkeleleri… Madonna da var. Biliyor musunuz polis ne demiş Madonna`ya? O da var. Mozart da var. Kambersiz düğün olur mu? Gene mi bir reklam? Kulaklarınızı gece okuluna gönderiniz. Altında Mozart`ın resmi. Kulaklarınızı gece okuluna küçük bir gece okuluna küçük bir gece müziği için mi göndereceksiniz? Onadn da söz ediyorum kitabımda. Ama sözünü daha çok ettiğim, gündüzlerin koskoca bir hiçlik müziği: Eine grosse Nichtigkeitmusik. Yetti mi? Yetmediyse şu da var. Günce deyip dururken, baktım günlük demeye başlamışlar. Yumurta gibi. Buldum en iyisini! Yumurta niyetine alın bu kitabı.

Beethoven

Beethoven`in doğduğu yıl olan 1770`te Wolfgang Amadeus Mozart on dört yaşındaydı ve yaratıcılığının olgunluk dönemine giriyordu. Otuz yaşındaki Joseph Haydn, Esterhazy Prenslerinin sarayına çekilmişti. Mozart Beethoven ile sadece bir kez karşılaşmış, 1809 yılına kadar yaşayan Haydn ise genç Beethoven`e birkaç ders verme fırsatını yakalamış, Viyana`ya yerleşen Beethoven`in Op.1 Üçlüleri ve ilk senfonileri Ustayı şaşırtmıştı. Viyana halkı Haydn ve Mozart`ı, senfoni, dörtlü, piyano ve orkestra için konçerto, oratoryo, opera gibi çok farklı türleri mükemmel seviyelerine taşıyan müziğin ustaları olarak kabul etmişti. Tarih, Viyana halkını haklı çıkartacaktı. Aynı halk, Beethoven`in, Habsburglar`ın başkentine yerleşmesinden on yıl sonra, müzik yaşamlarının içine giren bu garip kişinin seleflerinin yeteneklerine sahip olduğunu ve derin değişimler hazırladığının farkına varmıştı. Ama gerçekte, müzik dünyasındaki çağdaşlarından çok azı, müziğinin gelecek yirmi beş yıl içinde katedeceği mesafeyi önceden görebilmiş, 1815 ile 1826 yılları arasında bestelediği yapıtları, onu yaşayan en büyük besteci olarak gören, seven ve sayan sadık yorumcuları için bile anlaşılmaz olmuştur. Bu büyük dehanın yaşamını konu alan kitabın yazarı Edouard Herriot, 1872-1957 yılları arasında yaşamış, Başbakanlık, Bakanlık, sosyalist parti başkanlığı yapmış bir siyaset adamı, çok sayıda edebiyat, siyaset ve tarih kitabının yazarı olan ünlü bir kişiliktir. Herriot, Beethoven`in yaşamı, eserleri, çevresi hakkında bizleri aydınlatırken, aynı zamanda o dönemde siyasi, sosyal ve kültürel ortam hakkında da değerli bilgiler aktarmıştır. Kısacası, bu kitap, dikkatle okunması gereken bir eserdir. – Ayşe Öktem

Sale!

Ben Bir Orkestra Şefiyim

12,50 10,00

Orkestra şefi teriminin içinde bir hükmetme, yönetme ögesi vardır. Ama, kuru kuruya komut vermekten çok daha önemli olan, o komutların içeriğini açıklayabilmek, onları benimsetebilmektir. Bunu da nutuk atarak değil, davranışlarınızla, devinimlerinizle, gerçek etkileme gücünüzle, açık seçik ve karşı konulmaz bir ışınlamayla başarabilirsiniz. Kürsüde yerinizi alıp da sözgelimi, Schumann`ın ya da Beethoven`in bir senfonisi için ilk ölçüyü vurmaya hazırlandığınız an, yüzlerce çift göz üzerinize dikilir; herkesin, ışığını yakmaya ve içinin kıvılcımını alevlendirmeye koştuğu bir güç kaynağı gibi olursunuz. İşte o anda, o güne dek topladığınız müzik bilgileri birikiminin hiç önemi kalmaz artık; sizden istenen yalnız, yaşamanız, kalbinizin atışına yol vermeniz, ruhunuzdan titreşimler yaymanız, heyecanlarınızı dile getirmenizdir. Bu mesleğe kırk yılınızı verdiğiniz halde, boğazınızı sıkan o korkuyu, deniz baskını gibi yükselip alçalan o kaçıp gitme duygusunu hâlâ içinizde duyuyor musunuz? Her konserde o coşturan, korku veren yürek daralmasını daha da şiddetlenmiş olarak hissediyor musunuz? Çok iyi öyleyse. Durmadan ilerliyorsunuz, görevinizi her geçen gün daha iyi kavrıyorsunuz demek ki! -Charles Munch