Sale!

Miles Davis – Otobiyografi

30,00 27,00

Yazıldığından bu yana yaklaşık çeyrek yüzyıl geçmesine karşın, ünlü caz trompetçisi Miles Davis’in otobiyografisi bugün de heyecanla okunuyor.

Stokta yok

Karşılaştır

Açıklama

Dinle. Hayatımda duyduğum en büyük haz -elbiselerim üstümdeyken- 1944’te St. Louis, Missouri’de Diz ve Bird’ü beraber çalarken dinlediğim andı. On sekiz yaşındaydım, Lincoln Lisesi’nden yeni mezun olmuştum.
Diz’le Bird’ü B’nin orkestrasında dinlediğimde kendi kendime, “Ne? Nedir bu?” dedim. Öyle müthiş bir şeydi ki; korkunçtu. Dizzy Gillespie, Charlie “Yardbird” Parker, Buddy Anderson, Gene Ammons, Lucky Thompson ve Art Blakey, hepsi bir arada; B’yi henüz saymadım; Billy Eckstine bizzat. Çok orospu çocuğu bir orkestraydı. O müzik içime işlemişti moruk. Müzik kanıma girmişti ve duymak istediğim tek şeydi. O orkestranın çalış şekli duymak istediğim her şeydi. Müthişti. Ve ben çıkıp onlarla çalıyordum.

Ek bilgi

Dil

ISBN

Sayfa Sayısı

Kağıt/Cilt

Boyut

Baskı

Basım Yeri

Basım Tarihi

Yayınevi

Yazar

Miles Davis & Quincy Troupe

Çeviri

Avi Pardo

Hoşunuza gidebilir…

Sale!

Caz Sanatı

25,00 20,00

Bu, Türkiye’de yayınlanmış ilk caz kitabıdır. Adı, zihin kurcalayabilir. Denebilir ki, daha mütevazı bir ad seçmek yerine, cazın bir sanat olduğunu kitabın kabında bağıra bağıra ilân etmek, bu musikinin sanatlığı hususundaki şüpheleri tanımak demektir. Yalan değil. Benim, cazın bir sanat olduğu hususunda hiçbir şüphem yok. Gelgelelim, pek çok kişinin var. Bu kitabın başlıca amacı da cazın bir sanat olduğunu isbat etmektir.

İlhan K. Mimaroğlu

Sale!

Doğaçlama

16,00 12,80

Gitarist Derek Bailey`in bu kitabı, doğaçlamayı, flamenko`dan rock`a, cazdan modern müziğe kadar uzanan geniş bir alandaki farklı uygulamalarıyla ele alan ilk kitaptır. John Zorn, Jerry Garcia, Steve Howe, Steve Lacy, Lionel Salter, Earle Brown, Paco Pena, Max Roach, Evan Parker ve Ronnie Scott gibi ünlü doğaçlamacılarla yaptığı karşılıklı konuşmalarla Bailey, doğaçlama pratiğinde saklı olağanüstü imkanları duru bir anlatımla gözönüne seriyor ve bunu yaparken doğaçlamanın müzik yapmanın temeli olduğunu vurguluyor.