Sale!

Radyoda Bir Gün

20,00 16,00

Karşılaştır

Açıklama

Türkiye`nin sayılı diplomatlarından rahmetli büyükelçi Muharrem Nuri Birgi`ye emekliliğinde Muhteşem bir görev döneminden sonra muhteşem bir emeklilik yaşıyorsunuz, hatıralarınızı yazsanız, demiştim. Bana, Hatıra savunmadır. Benim savunulacak bir şeyim yok, kimseye hesap vermek zorunda değilim… demişti. Ben TRT İstanbul Radyosu`nda 34 yıl bulundum. Benim yazdıklarım da savunma değil, 34 yılın hikâyesidir. Bugün için pek faydası da yok, hikâye diye okunur ama, Türkiye müzik tarihinde bir iz olsun, bu yazılar belki gelecekte bir işe yarayabilir, diye düşündüm.

Nezih Uzel

Ek bilgi

Dil

ISBN

Sayfa Sayısı

Kağıt/Cilt

Boyut

Basım Yeri

Basım Tarihi

Yazarı

Nezih Uzel

Yayınevi

Hoşunuza gidebilir…

Sale!

Refik Bey… Refik Fersan ve hatıraları

30,00 24,00

Refik Fersan’ın hatıraları, iki devrin romanıdır: Osmanlının son zamanlarıyla Cumhuriyet’in ilk yıllarının… Okuyucu, hatıralarda sadece geçmişin parlak musiki hayatını değil, can çekişen bir imparatorluğun aristokrat sınıfında yaşanan çizgiyi koruma mücadelesini ve genç cumhuriyetin ilk sancılarını bulacaktır.

Murat Bardakçı bu kitabında, Türk Müziği’nde 18. yüzyılın son çeyreğinde başlayan modernleşme hareketlerini ve Refik Fersan’ın hayatıyla musikisini ele alıyor. Bunu, hatıratın tam metni izliyor…

Türkiye’de bir Türk Müziği bestecisinin bizzat kaleme aldığı hatıraları ilk kez bu yayınla kitap haline gelirken, müziğimize besteci olarak büyük eserler vermiş ve bir tarza öncülük etmiş olan Refik Fersan, ölümünden 30 sene sonra yayınlanan hatıralarıyla, müzik literatürümüze de öncülük ediyor.

Sale!

Cüneyd Orhon Anlatıyor: Radyo Günlerim

30,00 24,00

Bu kitapta Radyo Günlerim adı altında yayımlanan metin bir radyo mülakatıdır. On altı oturum sonunda ortaya çıkan bu mülakat 1999-2000 ve 2000-2001 yayın dönemlerinde Açık Radyo`da (Istanbul, 94.9 FM) Radyo Anıları adıyla yayımlanan uzun bir dizinin bir bölümüdür. Kitabın ekindeki CD`de sözü geçen programlardan bir seçki bulunmaktadır. Türk musıkisi açısından bambaşka bir anlamı vardır devlet radyosunun. Radyo en az elli yıl boyunca bu musıkinin en etkili yayın kurumu ve icra ortamıydı. Kendi icracısını kendi yetiştirmek zorunda kalan radyo, bu yöndeki faaliyetiyle zaman zaman bir okul kimliği de kazanmıştı. Radyonun musıki programları yeni bir icra biçimi de getirmiştir. Kısacası, radyo musıkisi diyebileceğimiz yeni bir icra şekillenmiştir musıki hayatında. Radyo günlerini bu kitapta toplanan on altı saatlik bir söyleşi içinde dile getiren Cüneyd Orhon sadece bir radyo icracısı değil, Ankara, İstanbul, İzmir radyolarının, daha sonra da TRT`nin hemen hemen her kademesinde resmi görevler yüklenmiş bir radyo yöneticisi, bir radyo adamıydı. Osmanlı-Türk musıkisinin devlet radyosu çatısı altında süren icrası bu musıkinin tarihinde mutlaka incelenmesi gereken bir yeni dönemeçtir. Radyo tarihi hakkında bugüne kadar çeşitli kitaplar yayımlandı. Ama bu kitabın onlardan önemli bir farkı var: Cüneyd Orhon, devlet radyosu bünyesinde yürütülen musıki çalışmalarını benzerine pek az rastlanabilecek ölçüde ayrıntılı bir biçimde, radyonun içini dışını bilen bir yetkili olarak tanıtıyor. Radyo tarihinin sayfaları bu söyleşilerde bir bir çevrilirken, üstü kapalı konuları gözler önüne sermekten sakınmıyor, yeri geldikçe de bizi radyo dünyasının atmosferine sokuyor.