Sale!

Tritonet

50,00 40,00

Uyuma Dair

Karşılaştır

Açıklama

Her nota solundan küçük, sağından büyüktür.

Zaman çizgisi üzerinde tanımlanabilen ve bir zeka tarafından düzenlendiğine inanılan titreşimler toplamına “Müzik” denir. Bu titreşimler arası oranların, uyum ve uyumsuzluk üzerinden incelenmesine ise “Armoni” denir.

Armoni eğitimi, okullarda birkaç sene süren ve emek isteyen bir derstir. Bu süre içerisinde sürekli ve uzun tekrarlar ile armoninin içselleşmesi sağlanır. Ancak bu eğitim, sadece 18. yüzyıl Avrupa’sında hüküm sürmüş bir müzikal estetik üzerinde kendine sağlam temel bulur, 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren kuralları esner, 20. yüzyıl ile birlikte tanımlayabileceği alandan taşar.

Tritonet ise kişinin küçük yaştan itibaren kendi özgün müzikal dilini geliştirebileceği yeni bir armoni eğitimi amacı taşır. Seslerin arasındaki ilişkiyi Beşliler Çemberi üzerinden tanımlayarak eskiye referans verir, yeniye göz kırpar.

Armoni sadece müzik yapmamıza yardım etmez, aynı zamanda “Uyum” üzerine bir düşünüş biçimi geliştirmemizi; karşıtlıkları ve eldeki malzemeyi tanıyarak daha bilinçli kararlar almamızı da sağlar.

 

(Arka kapaktan)

Ek bilgi

Dil

ISBN

Sayfa Sayısı

Kağıt/Cilt

Boyut

Baskı

Basım Yeri

Basım Tarihi

Yayınevi

Yazarı

Tolga Zafer Özdemir

Hoşunuza gidebilir…

Sale!

Caz Müziğinde Akor Dizileri

20,00 16,00

Emprovizasyon caz müziğinin vazgeçilmez bir öğesidir. Emprovizasyonun gizli mekanizmasını tam olarak açıklamak mümkün değildir. Ancak süreklilik gösteren üç elemandan meydana geldiğini söyleyebiliriz. Bunlar melodi, armoni ve ritimdir. Bu elemanlardan hiçbiri yerinden oynatılamaz ve birbirinden ayrı olarak düşünülemez, kısacası melodi armoniyle, armoni melodiyle ve her ikisi de caz müziğine özgü bir ritmik yapıyla içiçedir. Bu kitap emprovizasyon yapmasını öğretmez, ancak nasıl yapıldığı ve hangi temellere dayandığı konusunda bir fikir verebilir. Melodinin akışı ile akorlar arasında bağlantı kurabilmek teorik olarak emprovizasyon aşamasına gelinmesine yardımcı olur. Her icracı melodik hareketleri farklı duyabilir. Burada önemli olan kendi duyguları çerçevesinde kalarak kendi melodilerini çalmasıdır. Öncelikle doğru çalmanın ve sürekli aşama içinde olmanın kuramsal bilgiye bağlı olduğunu unutmamalıdır. Bu kitap, hem icracı, hem de kuramsal bilgi yönünden belli bir düzeye gelmiş müzisyenlerin faydalanacağı ve zaman zaman başvuracakları bir kaynak kitap niteliğinde hazırlanmıştır.