1–18 / 64 sonuç gösteriliyor

Sale!

Lavignac Solfej 1A

18,00 16,20

Şan Çalışmaları

Sale!

Ukulele Öğreniyorum (CD’li)

25,00 22,50

Çocuklar için ukulele metodu

Sale!

Modern Bağlama Metodu-1 (DVD’li)

27,00 24,30

Ritim uygulamalı bağlama, bona, solfej eğitim metodu

Sale!

Modern Çöğür Metodu-1 (DVD’li)

27,00 24,30

Ritim uygulamalı çöğür, bona, solfej eğitim metodu

Sale!

Benim Piyanom’dan Türk Müziği Ezgileri

20,00 18,00

Benim Piyanomdan, unutulmayan 19 Türk Sanat Müziği şarkılarının notalarını yazma amacım; bu güzel klasikleri hatırlatmak, piyanoyla çalınan Türk Sanat Müziği’nin lezzetini paylaşmak ve bir ilke imza atmaktı.

Sale!

Carl Czerny Op.599

20,00 18,00

Piyano eğitiminde yaklaşık 150 yıldır standart olarak kullanılan Czerny Op.599 alıştırmalar, bestecisinin ve yaşadığı dönemin müzik ve eğitim anlayışlarını da içeren geniş açıklamaları ve + CD kaydıyla, tüm öğretmen ve öğrencilere yeni bir bakış açısı ve motivasyon getirmeyi amaçlamaktadır.

Sale!

Klasik Gitar için İlahiler + DVD

20,00 18,00

Klasik gitar edebiyatımıza kazandırılan düzenleme çalışmaları içinde “İlahi”lere neredeyse yok denecek kadar az yer verilmiş olması nedeniyle bu alanda çalışma yapma ihtiyacı hissettim. Türk Müziği, monofon yapısı itibariyle, çok zengin melodik ve ritmik öğeleri bünyesinde barındırmaktadır. “Eğer -Geleneksel Türk Müziği- uyarlamaları veya düzenlemeleri yapılacaksa” henüz yeterince fark edilmemiş olan bu öğelerin-değerlerin, en az bestecilerimizce rağbet gören diğer eserler kadar, işlenmeyi hak ettiğini düşünüyorum.

Kitabın ana teması olan ilahiler hakkında biraz bilgi vermek isterim. Arapça bir kelime olan “İlahi”, “Allah’a ait” anlamına gelmektedir. Müzikal anlamda “ilahi” formu ise, Tasavvuf edebiyatımızın bir parçası olan “ilahi” formunun bestelenmiş şekli olarak kabul edilir. İlahiler, melodik ve biçimsel yapıları oldukça sade olan – gösterişten uzak, ağır başlı ve ruhani bir havaya sahip olan dini müzik eserleridir. İcra edildikleri yerlere, konulara göre ve özel zamanlara göre sınıflandırılırlar. (Cami ilahileri, Tekke İlahileri, Ramazan İlahileri vs. gibi.) Büyük çoğunluğunu 2008 yılında, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde görev yaptığım dönemde düzenlediğim ilahileri, 6 adet solo gitar, 1 adet iki gitar ve 2 adet gitarlı oda müziği düzenlemesi olarak, bu kitapla sizlerle paylaşıyorum.

Bu ilahiler için, yukarıdakilere ek olarak söyleyebileceğimiz bazı noktalar var ki bunlardan da kısaca bahsetmek isterim. Solo gitar için düzenlediğim ilahilerde “özellikle” orijinal ezgi dışında hiçbir noktayı düzenlemenin içine katmamayı tercih ettim. (Giriş kısmı veya bir ara geçiş müziği vs. eklemedim.) İlahinin orijinal hali kaç ölçü ise, nasıl başlayıp – bitiyorsa, bu düzenlemeler de aynı yapıdadır. Bu hali ile, ilahileri söyleyenlere doğrudan eşlik etmek mümkündür. Nitekim bu düzenlemeleri, kendi derslerim de de o dönem kullandığımı belirtmeliyim. No:2 Segah – Niyaz İlahisi, Mevlevi ayinlerinin son bölümünde okunan bir ilahidir. (Dinle Sözümü..) Ancak bu düzenlemede sadece ilahinin “yürük semai” kısmını düzenlemeyi tercih ettim. Eserin aslının çok daha uzun olduğunu belirtmeliyim. Çift gitar için düzenlediğim bu çalışmada, yazı olarak ezgi ve eşlik partilerini çok net bir şekilde ayırdım. Ezgi partisi, gitar yerine vokal, yaylı veya üflemeli herhangi bir enstrümanla da seslendirilebilir. Kelime anlamı itibariyle “Salât” , “Dua” demektir. No:5 – Mahur Salât-u Selâm ise Ramazan ayları başta olmak üzere çeşitli dini günlerde ve dini mekanlarda; Müslümanların, Hz. Muhammed (s.a.v) için Allah’a “dua” ve “selam” niteliğinde okudukları, bestelenmiş bir dini müzik eserdir. Yukarıda da bahsettiğimiz üzere ilahiler, söylendiği aylara göre de gruplandırılıyorlar. No:6 – Acemaşiran İlahi, Ramazan ayında okunan ilahilerden biridir. (Donandı Her Yer Kandillerle) Gitarlı oda müziği düzenlemeleri hakkında da biraz bilgi vermek isterim. Bu düzenlemeler kitaptaki No:1 ve No:3’te sunduğum Hüseyni ve Hicaz ilahilerin orkestral şekilleridir. Bu çalışmaları, İlahiyat Fakültesi’nde “Dinî Musikî” dersini alan öğrencilerin rahatlıkla seslendirebileceği şekilde (monofon bir koro anlayışı ile) hazırladım. 2008 yılında da o dönem öğrencileri ile yaptığımız konserde bu iki düzenlemeyi seslendirdik. Düzenlemelerde, ilahinin vokal çizgisi tek sesli koro ve tenor solo tarafından seslendiriliyor. Bu kurguda değişiklik yapılması mümkündür. (Hepsinin koro veya solo tarafından seslendirilmesi gibi) Ayrıca her iki düzenlemede de bulunan, çok tekrarlı röprizlerde tenor solo tarafından serbest usulde uygun bir kaside veya salâ okunabilir. Bunun yanı sıra orkestra ve koro, “chord progression” ve “lafzî terennüme” devam ederken (koro için – La İlahe İllallah Hay! kısmı) üzerine orkestra enstrümanları tarafından sırayla doğaçlama pasajları eklenebilir. Bu tercihleri tamamen sizlere bırakıyorum. Ayrıca kitabın ekinde sunduğumuz dvd ile, bu çalışmaları görüntülü ve sesli olarak izlemeniz – dinlemeniz mümkündür.

Sevgilerimle… Safa Yeprem

Sale!

Elektro Gitar Metodu / Selim Işık ile Gitar Dersleri – 1

35,00 31,50

Bu Metodu diğerlerinden en büyük farklarından biri, sadece çaldırmaya değil üretmeye de kanalize etmesi olacaktır. Başlangıç seviyesinde dahi öğrenciyi ezberciliğe değil, kendi melodilerini yazmaya, kendi sololarını ve ritimlerini tasarlamaya yönlendirmeye çalışacağım. Bunlarla ilgili çokça doküman sağlayacak interaktif bir ortam yaratacağım.

Bu kitabın içindeki şarkı çalışmaları konunun ilerleyişine göre hazırlanmıştır. Konuyu ya da teknikleri kavrayıp kavramadığınızı gösterecek ve ilerletecek çalışmalar olacaktır. Bilindik şarkıları kitapta bulamayacaksınız, bilindik şarkılarda öğrenci müzikal bilgisini kullanmak yerine ezbere çalmaya çalışacaktır bu sebeple öğrendiklerini uygulamayacaktır. Konuyla ilgili örnek birkaç parçayı Guitar pro dosyalarının içinde bulup çalışabileceksiniz ama bu konuda en büyük kaynak internet olacaktır. Bu kitabın işlevi öğrenciye birkaç parça öğretmek değil yeterli seviyeye gelerek ne istersek çalacak hale gelmektir hatta düzenleme ve doğaçlama yapmayı sağlayacak seviyelere kadar çıkmaktır.

Kitabın kendi içinde de seviye farkları olacak, bölümler halinde ilerlenecektir. Haftalık, aylık hedeflerimiz olacak, bölüm bittiğinde o bölümle ilgili bolca soru sorulacak ve kendinizi test edebilme imkânı sağlanacaktır.

Ek kaynaklar

Videolar: Kitaplarla birlikte videolar olacağını belirtmiştik, her çalıştığımız bölümü videosuyla takip edebileceksiniz, takıldığımız yerde durup tekrar izleyebilecek bütün teknikleri yakından ve farklı kamera açılarından görebileceksiniz.

Nota programları ve notalar: Aynı zamanda guitar pro programını kullanarak egzersizleri yavaşlatıp hızlandırabilecek kendi partisyonlarımızı yazmayı öğrenebileceksiniz.

Alt yapılar: Çalışma parçaları ve doğaçlama çalışmaları için her şarkının alt yapısına (backing track) da sahip olacak ve üzerine kendi doğaçlamanızı çalabileceksiniz.

Sale!

2 Çello İçin Repertuar Vol. 1

17,00 15,30

Kitabın içeriğinde oluşturulan repertuar, kapsamlı bir müzik literatürü taraması sonucunda, çeşitli halkların (halk müziği ve danslar), dönem, stil, biçim ve akımların materyali içinden seçilmiştir. Eserlerde müziğe zarar verilmeden ve icracıya uygun tonalitede sunularak, düzenlemeler ve uyarlamalar yapılmıştır. Kullanılan nota materyali (iki eser dışında) daha önce hiç viyolonsel düeti için uyarlanmamıştır.

Aynı türde çalgıların ansamblı (2 viyolonsel) için materyalin eğitimi, öğrencinin ritmik ve entonasyon temizliğinin gelişmesinde, partneri ile birliktelik tekniğinin ilerlemesinde büyük fayda sağlar. İcracılık tekniği bakışı açısından ses temizliğini sağlamak için teknik kültüre dikkat edilmelidir; entonasyon temizliği ve acelitenin gelişimi tuşe kültürüne dayanmaktadır. Bundan başka düo çalma öğrencide ansambl hissini geliştirerek, işitme hassasiyetini ve genel müzikalite duygusunu geliştirir; sadece kendini değil, partnerini de duymayı, ritmik uyum sağlamayı ve müzikteki ana fikri yakalayarak, diğer öğelerin bu ana fikre tabi olduğunu ayırt edebilmeyi de öğretir.

İkinci parti de öğrenci için uygundur, nitekim eğitimci de bu partiyi çalarak öğrenciye eşlik edebilir. Uygulamada öğrenci karşı partiyi takip edebilir; hatta kontrol ve aynı anda uyum becerisinin gelişimi için öğrenciler partilerini değişebilirler. Burada sadece dikkat edilmesi gereken yay tekniğinin ve parmak acelitesinin gelişimi değil de, aynı zamanda viyolonsel sayesinde müziği anlama ve müzikal yeteneğin gelişiminin sağlanması, düşünülmesi ve önemsenmesidir. Her öğrenciye imkân dâhilinde melodi kuruluşunun biçim ve öğeleri, polifonik hareketin kuralları, armoni, ritim, dinamik ve müzik komposizyonun karşılıklı bağlantıları ile tanıştırmak gerekmektedir.

Sale!

Ud Metodu 1 (Görerek – Dinleyerek)

17,00 15,30

Ud metodu – “Görerek – Dinleyerek” VCD 1 eğitim seti olan bu kitap, 40 yılı aşan bir ud eğitimciliğinde kullanılmış olan bir sistemin görme ve işitme desteği ile sunuluşudur.Yüzlerce ud öğrencisinin yetişmesinde hizmeti olan bu sistem, verilen derslerle oluştu. Konservatuarlar, dernekler, dershaneler ve özel dersler için çok önemli bir kaynak, siz müziksever dostlarımızın beğenisine sunulmuştur. Mutlu Torun ismiyle özdeşleşen ud eğitimi, eminiz bu şekliyle de beğeninizi kazanacak.