5 sonuç gösteriliyor

Müzik Tarihi Başlangıcından Günümüze Müziğin Evrimi

Mehmet Kaygısız, bu çalışmasında, müziğin tarihini, tarihten, felsefeden, kültürden, sanat ve estetikten önemli ölçüde yararlanarak, toplumcu kuram ışığında değerlendiriyor.

Dünyada Avrupamerkezli yayınlar egemen olduğundan, müziğin serüvenini onların “verdiği kadarıyla” öğreniyoruz. Bu anlayışa göre, müziğin merkezi Avrupa’dır. Müzik orada başlayıp, orada sürmüş ve bugüne gelmiştir. Ayrıca Hıristiyanlığın (kilisenin) müziği geliştirdiği, Müslümanlığın ve diğer Doğu dinlerinin gerilettiği, dolayısıyla kilisenin ilerici, cami ve tapınakların gerici olduğu tezi işlenmektedir. Tarihi, toplumsal yapıdan bağımsızlaştırarak ele alan metafizik anlayışlar, konunun anlaşılmasını zorlaştırdığı gibi, Batı ve kilisenin üstünlüğü tezini işleyen Ari-ırk teorisine hizmet ediyor.

Kaygısız, bu eserinde, çoğu kez tersyüz edilmiş müzik tarihini, ayakları üstüne oturtmaya çalışıyor. Bunu yaparken öznelcilikten kaçınarak, konuyu, mümkün olduğunca nesnel gerçeğe dayanarak, eleştirel bir görüşle ele almaya, müziğin serüvenini, tarihi gelişme sürecinde sebep-sonuç ilişkisi kurarak açıklamaya çalışıyor.

Türklerde Müzik

Mehmet Kaygısız bu çalışmasında, Türk toplumunda müziğin tarihsel gelişimi sonusunu bütün yönleriyle ele alıyor.

Yazar, Türklerde müziğin gelişimini araştırırken, bir yandan da Türk toplumunun ekonomik, sosyal, idari, askeri, ideolojik ve siyasi süreçlerini tahlil ediyor ve bu süreçler arasındaki bağları ortaya koyuyor.

Kitapta yer alan bazı konu başlıkları şunlar:

Osmanlı Devlet Düzeni; Klasik Düzenin Bozulması; Yenileşme Çabaları (Batılılaşma); Batılılaşmanın Eleştirisi; Osmanlı Kültürünün Kökleri ve Etkilendiği Kültürler; Osmanlı Aydını ve Düşünceleri; Osmanlı Sanatı; Osmanlı’da Müzik; Sanat Müziği; Halk Müziği; Cumhuriyet Dönemi; Cumhuriyet’in İlanı; Hilafet’in Kaldırılması; Laikliğin Önemi; Cumhuriyet Ulusçuluğu; Cumhuriyet Döneminde Müzik; Atatürk’ün Müzikle İlgili Görüşleri; Çağdaş Türk Müziği’nin Gelişme Süreci; Cumhuriyet Dönemi Besteciliği; Çağdaş Müziğin Eleştirisi; Cumhuriyet Döneminde Geleneksel Müzik; Popüler (Hafif) Müzik; Popüler Kültür ve Rock…

Sale!

Edebiyat Müzik Ve Felsefe Üzerine

7,00 6,30

Elinizdeki kitabın iki özelliği vardır;
Birincisi, belge niteliğidir; Stalin dönemi Sovyetler Birliği’nin izlediği kültür politikasının ideolojik ve teorik özelliklerini yansıtır. İkincisi, üzerinde hala tartışılan bir başvuru kitabıdır. 1938’den 1948’e kadar on yıl boyunca, Sovyetler Birliği Komünist Partisi’nin propaganda ve ajitasyondan sorumlu Siyasi Büro üyesi olan Jdanov, Stalin dönemi kültür politikasının en önemli temsilcisi olarak tanınıyor.
Neoliberalizm tarafından körüklenen, halkın ihtiyaçlarından kopuk bir sanat anlayışının, örgütsüzlüğün, bireyciliğin, çıkarcılığın “yükselen değer” sayıldığı koşullarda, Jdanov’un eserini, 20 yıl aradan sonra aydınlarımızın ve sanatçılarımızın değerlendirmesine sunuyoruz.

Sale!

Müzik Neyi Anlatır

8,00 7,20

Finkelstein, bu kitabında, ortaya çıkışından başlayarak müziğin anlamını ve gelişmesini ele alıyor; müziğin Avrupa ve Amerika2daki beş yüzyıllık gelişimini toplumcu-gerçekçi bir bakış açısıyla değerlendiriyor. Kitap, müziğin kökenlerini, çeşitli toplumlarda ve çağlarda ortaya çıkan süreklilik ve kopuşları, büyük yapıtlar ışığında incelerken konuya tarihsel olarak yaklaşıyor. Yazar, müziğin, yaratıldığı toplumsal ortamdan koparılarak ele alınamayacağını somut örneklerle tartışıyor. Finkelstein’a göre, müzik, yoplumsal gelişmenin en önemli parçası ve çağının toplumsal-düşünsel rengini en iyi yansıtan anlatım araçlarından biridir. Elinizdeki kitap, müzik ve sanatla ilgilenenlere farklı bir bakış açısı sunmaktadır. Müzik Neyi Anlatır, bu alandaki temel kitaplardan biridir.