Gitar Eşlikli Okul Şarkıları

Gitar Eşlikli Okul Şarkıları

%10 indirimli
140,00TL
126,00TL
Stok Kodu
978-605-4682-24-9
Boyut
21 X 30
Sayfa Sayısı
48
Basım Yeri
İzmir
Basım Tarihi
2014
Kapak Türü
Karton Kapak / 1. Hamur Kağıt
Dili
Türkçe
978-605-4682-24-9
7424
Gitar Eşlikli Okul Şarkıları
Gitar Eşlikli Okul Şarkıları
126.00

Okul şarkılarına yazılan gitar eşliklerinin farklı tonlara pratik bir biçimde göçürülebilir olması büyük bir önem arz etmektedir. Bunun başlıca nedeni; çocuklarda sesin, gırtlak gelişimine bağlı olarak, sürekli değişim içerisinde olmasıdır. Bu değişim çoğu zaman öğrencilerin, okul şarkılarını zorlanmadan söyleyebilecekleri uygun tonların belirlenmesi, dolayısıyla da şarkı eşliklerinin - oluşturuldukları armonik devinimler değişime uğratılmadan- daha kalın ya da daha ince farklı bir kaç tonda çalınabilmeleri gereğini doğurmaktadır. Bu bağlamda, kitapta yer alan okul şarkılarına eşlikler yazarken gitarın, açık pozisyon olarak da nitelendirilebilecek ilk üç perdelik dilimi kullanılmıştır. Bunun başlıca nedenleri;

  • Açık pozisyonun, boş tel içeren ve bu nedenle de sol el açısından ergonomik kalıplar oluşturan, tuşenin yanal ekseni üzerinde kromatik göçürmeye elverişli, ortalama beş ya da altı sesli akorlar sunması,
  • bu akorların, tuşenin dikey ekseni üzerinde minimal parmak değişimleri ile üç ya da dört sesli dilimlere bölünebilmeleri,
  • bu pozisyonda akor değişimlerinin minimal parmak hareketleri ile yapılabildiği armonik kalıpların oluşturulabilmesi dir.

Şarkı eşliklerinin farklı tonlara pratik bir biçimde göçürülebimelerinde, bir tür kelepçe olarak nitelendirilebilecek kapaç (İt. Capo) kullanımı oldukça önemlidir. Kapaç, gitar tuşesi üzerinde bir tür üst eşik vazifesi üstlendiğinden; eşliklerde yer alan armonik devinimlerin- oluşturuldukları parmak düzenleri değişime uğramadan - tuşe boyunca farklı tonlara göçürülebilmelerine olanak tanır. Dikkat edileceği üzere eşlikler, üzerlerine yazıldıkları şarkıların orijinal tonlarına göre daha kalın tonlarda yazılmışlardır. Bunun başlıca nedeni; şarkıların orijinal tonlarından daha kalın ya da daha ince tonlarda çalınabimelerine olanak tanımaktır. Örneğin; tonu Do Majör olan bir şarkı eşliğinin La Majör tonunda yazılması; şarkı eşliğinin kapaç vasıtası ile Do'dan daha kalın olan- tuşenin ikinci ve birinci pozisyonlarda- Si ve Sib tonlarında, üçüncü pozisyon da şarkının orijinal tonunda, dört ve beşinci pozisyonlarda daha ince olan Reb, Re tonlarında çalınabilmelerine olanak tanır. Bu kitabın, müzik öğretmenlerine, okul şarkılarına gitar eşlikleri yazarken kullanılması gereken pratik eşlik yöntemleri hakkında rehber olması ve gitar eşlikli okul şarkıları içeren kaynaklara katkıda bulunması umulmaktadır.

Okul şarkılarına yazılan gitar eşliklerinin farklı tonlara pratik bir biçimde göçürülebilir olması büyük bir önem arz etmektedir. Bunun başlıca nedeni; çocuklarda sesin, gırtlak gelişimine bağlı olarak, sürekli değişim içerisinde olmasıdır. Bu değişim çoğu zaman öğrencilerin, okul şarkılarını zorlanmadan söyleyebilecekleri uygun tonların belirlenmesi, dolayısıyla da şarkı eşliklerinin - oluşturuldukları armonik devinimler değişime uğratılmadan- daha kalın ya da daha ince farklı bir kaç tonda çalınabilmeleri gereğini doğurmaktadır. Bu bağlamda, kitapta yer alan okul şarkılarına eşlikler yazarken gitarın, açık pozisyon olarak da nitelendirilebilecek ilk üç perdelik dilimi kullanılmıştır. Bunun başlıca nedenleri;

  • Açık pozisyonun, boş tel içeren ve bu nedenle de sol el açısından ergonomik kalıplar oluşturan, tuşenin yanal ekseni üzerinde kromatik göçürmeye elverişli, ortalama beş ya da altı sesli akorlar sunması,
  • bu akorların, tuşenin dikey ekseni üzerinde minimal parmak değişimleri ile üç ya da dört sesli dilimlere bölünebilmeleri,
  • bu pozisyonda akor değişimlerinin minimal parmak hareketleri ile yapılabildiği armonik kalıpların oluşturulabilmesi dir.

Şarkı eşliklerinin farklı tonlara pratik bir biçimde göçürülebimelerinde, bir tür kelepçe olarak nitelendirilebilecek kapaç (İt. Capo) kullanımı oldukça önemlidir. Kapaç, gitar tuşesi üzerinde bir tür üst eşik vazifesi üstlendiğinden; eşliklerde yer alan armonik devinimlerin- oluşturuldukları parmak düzenleri değişime uğramadan - tuşe boyunca farklı tonlara göçürülebilmelerine olanak tanır. Dikkat edileceği üzere eşlikler, üzerlerine yazıldıkları şarkıların orijinal tonlarına göre daha kalın tonlarda yazılmışlardır. Bunun başlıca nedeni; şarkıların orijinal tonlarından daha kalın ya da daha ince tonlarda çalınabimelerine olanak tanımaktır. Örneğin; tonu Do Majör olan bir şarkı eşliğinin La Majör tonunda yazılması; şarkı eşliğinin kapaç vasıtası ile Do'dan daha kalın olan- tuşenin ikinci ve birinci pozisyonlarda- Si ve Sib tonlarında, üçüncü pozisyon da şarkının orijinal tonunda, dört ve beşinci pozisyonlarda daha ince olan Reb, Re tonlarında çalınabilmelerine olanak tanır. Bu kitabın, müzik öğretmenlerine, okul şarkılarına gitar eşlikleri yazarken kullanılması gereken pratik eşlik yöntemleri hakkında rehber olması ve gitar eşlikli okul şarkıları içeren kaynaklara katkıda bulunması umulmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat