Barok Dönemin Müziğe Getirdiği Yenilikler Rüya Sünder Şentürk

Barok Dönemin Müziğe Getirdiği Yenilikler

%10 indirimli
53,50TL
48,15TL
Taksitli fiyat: 9 x 5,89TL
Stok Kodu
9786258468786
Boyut
13,5 x 21 cm
Sayfa Sayısı
100
Basım Yeri
Konya
Baskı
1
Basım Tarihi
Mart 2022
Kapak Türü
Karton kapak
Kağıt Türü
Kitap kağıdı
Dili
Türkçe
9786258468786
362390
Barok Dönemin Müziğe Getirdiği Yenilikler
Barok Dönemin Müziğe Getirdiği Yenilikler
48.15

Barok dönemin Fransa’daki yansıması Rokoko veya Geç Barok olarak adlandırılmıştır. Bu akım sadece müziği değil Fransa’da özellikle saray yaşamını da etkilemiştir. Gösteriş, görkem, zarafet, detaylardaki incelik gibi olmazsa olmaz niteliklerini içermektedir. Rokoko; möblelerin inceliği, giyimde zarafet, resimlerde minyatürlük, döşemelerde değişikliğe kadar varan bir moda olmuştur. Bunun getirisi olarak müzikteki süslemeler de zarif ve abartılıdır. Barok’ta ilk adımları atılan (sonat, konçerto, prelüd, füg ve süit gibi) müzik formları kalıcı olup değişik dönem bestecilerinin de geliştirip kullandıkları türler olarak varlığını sürdürmüştür. Barok Dönem ve sonrasında müzisyenler tümüyle soyluların veya kilisenin buyruğunda çalışmaktaydılar. Sınıf farkının yaşam biçimine önemli etkisi olduğu bu dönemde saray müzisyenleri; konum olarak diğer görevli aşçı, uşak ve bahçıvandan farklı görülmemiş, dolasıyla tüm bu besteciler krallarla aynı sofraya asla oturtulmamışlardır. Ne yazıktır ki bu sınıflandırma 19. yüzyıla kadar devam etmiştir.

Barok dönemin Fransa’daki yansıması Rokoko veya Geç Barok olarak adlandırılmıştır. Bu akım sadece müziği değil Fransa’da özellikle saray yaşamını da etkilemiştir. Gösteriş, görkem, zarafet, detaylardaki incelik gibi olmazsa olmaz niteliklerini içermektedir. Rokoko; möblelerin inceliği, giyimde zarafet, resimlerde minyatürlük, döşemelerde değişikliğe kadar varan bir moda olmuştur. Bunun getirisi olarak müzikteki süslemeler de zarif ve abartılıdır. Barok’ta ilk adımları atılan (sonat, konçerto, prelüd, füg ve süit gibi) müzik formları kalıcı olup değişik dönem bestecilerinin de geliştirip kullandıkları türler olarak varlığını sürdürmüştür. Barok Dönem ve sonrasında müzisyenler tümüyle soyluların veya kilisenin buyruğunda çalışmaktaydılar. Sınıf farkının yaşam biçimine önemli etkisi olduğu bu dönemde saray müzisyenleri; konum olarak diğer görevli aşçı, uşak ve bahçıvandan farklı görülmemiş, dolasıyla tüm bu besteciler krallarla aynı sofraya asla oturtulmamışlardır. Ne yazıktır ki bu sınıflandırma 19. yüzyıla kadar devam etmiştir.

Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 48,15    48,15   
2 25,04    50,08   
3 17,01    51,04   
6 8,67    52,00   
9 5,89    52,97   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 48,15    48,15   
2 25,04    50,08   
3 17,01    51,04   
6 8,67    52,00   
9 5,89    52,97   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat