Müziğin Poetikası İgor Stravinski

Müziğin Poetikası

%20 indirimli
0,00TL
0,00TL
Stok Kodu
978-9758-434-07-7
Boyut
13,5 x 19,5
Sayfa Sayısı
104
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2011
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
Türkçe
978-9758-434-07-7
1373
Müziğin Poetikası
Müziğin Poetikası
0.00

Bu kitaptaki müzik açıklaması, müzik fenomeninin çözümlemesiyle başlayan ve müziğin icrası sorunuyla biten altı dersten oluşmaktadır. Tanışmaya ayrılan ilk derste derslerin bütününün yol gösterici ilkeleri özetlenmektedir. İkinci derste müzik fenomeninin ses ve zaman ilişkileri içinde bir spekülasyon biçimi olarak incelenmesi; bu incelemeden yaratım sürecinin diyalektiğinin çıkarılması; bununla bağlantılı olarak da benzerlik ve karşıtlık ilkesi; müziğin öğeleri ve morfolojisi ele alınırken üçüncü derste 'Kompozisyon nedir, besteci nedir? Besteci tam olarak nasıl ve ne ölçüde bir yaratıcıdır?' sorularına yanıt aranmakta ve bununla bağlantılı olarak buluş, hayal gücü, ilham; kültür ve beğeni; düzensizliğe karşı kural ve yasa olarak düzen ve son olarak da zorunluluk dünyasının özgürlük dünyasına karşıtlığı kavramlarına açıklık getirmeye çalışılmaktadır. Dördüncü ders müzikal tipolojinin incelenmesine, beşinci ders ise Rus müziğine ayrılmıştır. İcrayı ele alan altıncı ve son derste fiziksel müzik fenomeni tanımlanmakta; yorumu yorumsuz icradan ayırt eden öğelere, icracılarla dinleyicilere ve çok önemli olan yargıya varma ya da eleştiri sorununa değinildikten sonra müziğin derin anlamı ile temel amacı saptanmaktadır. (Arka Kapak) Kitap orjinal Fransızca metin ile A.Knodel ve I. Dahl'ın İngilizce çevirisi (The Poetics of Music in the Form of Six Lesson) gözden geçirelerek oluşturulmuştur. Kitap Müzik Ansiklopedisi Yayınları'ndan Müzik Sanatı ismi ile basılmıştır.

Bu kitaptaki müzik açıklaması, müzik fenomeninin çözümlemesiyle başlayan ve müziğin icrası sorunuyla biten altı dersten oluşmaktadır. Tanışmaya ayrılan ilk derste derslerin bütününün yol gösterici ilkeleri özetlenmektedir. İkinci derste müzik fenomeninin ses ve zaman ilişkileri içinde bir spekülasyon biçimi olarak incelenmesi; bu incelemeden yaratım sürecinin diyalektiğinin çıkarılması; bununla bağlantılı olarak da benzerlik ve karşıtlık ilkesi; müziğin öğeleri ve morfolojisi ele alınırken üçüncü derste 'Kompozisyon nedir, besteci nedir? Besteci tam olarak nasıl ve ne ölçüde bir yaratıcıdır?' sorularına yanıt aranmakta ve bununla bağlantılı olarak buluş, hayal gücü, ilham; kültür ve beğeni; düzensizliğe karşı kural ve yasa olarak düzen ve son olarak da zorunluluk dünyasının özgürlük dünyasına karşıtlığı kavramlarına açıklık getirmeye çalışılmaktadır. Dördüncü ders müzikal tipolojinin incelenmesine, beşinci ders ise Rus müziğine ayrılmıştır. İcrayı ele alan altıncı ve son derste fiziksel müzik fenomeni tanımlanmakta; yorumu yorumsuz icradan ayırt eden öğelere, icracılarla dinleyicilere ve çok önemli olan yargıya varma ya da eleştiri sorununa değinildikten sonra müziğin derin anlamı ile temel amacı saptanmaktadır. (Arka Kapak) Kitap orjinal Fransızca metin ile A.Knodel ve I. Dahl'ın İngilizce çevirisi (The Poetics of Music in the Form of Six Lesson) gözden geçirelerek oluşturulmuştur. Kitap Müzik Ansiklopedisi Yayınları'ndan Müzik Sanatı ismi ile basılmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat